Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
-Marcel-
Goedemiddag,
Sinds afgelopen vrijdag sta ik ingeschreven als installatiebedrijf (EMZ) verwarming/sanitair bij de KvK.
Ik heb hier ruime ervaring mee en ben bezig om samen met mijn vader die met 40 jaar ervaring een adviserende functie zal hebben in de opstartfase, dit is vrijwillig en hij zal ook niet in dienst komen.
Naast dit installatiebedrijf zal ik mij per maand 40 uur gaan factureren aan een oude werkgever die mij graag wilt inhuren voor het bijhouden van zijn webshop (die ik destijds zelf heb opgezet)
Met het installatiebedrijf zal ik voornamelijk particuliere klussen aannemen, en mij tevens laten inhuren door collega ZZP-ers.
Is het nodig om dan een VAR verklaring aan te vragen?
Naast het installatiebedrijf ben ik bezig om een webshop op te zetten in Belgie, maar die is dan enkel gericht op het Vlaamse gedeelte van België.
Is hier hiervoor nodig om in België mij als bedrijf in te schrijven?
Mijn idee is om te werken onder 2 handelsnamen, de installatietak in NL en dan de webshoptak in Belgie.
Ik wil dan ook 2 aparte factuurreeksen gaan opzetten naast elkaar.
Qua administratie is het geen probleem, ik heb er zelf redelijk ervaring mee maar mijn partner is reeds 15 jaar accountant en die wil dit graag voor mij doen.
Iemand die mij een beetje op weg kan helpen qua België?
Ik ken de markt vrij goed, en voor de producten die ik daar wil verkopen liggen vrij goede kansen.
Alleen ik weet niet waar ik wijs aan doe, ik begreep wel dat als je meer dan xx% in Belgie verkoopt dat je dan verplicht bent om daar ook belasting af te dragen.
Alvast vriendelijk dank voor jullie reactie.
Groeten Marcel