• 0

BV / Eenmanszaak

Een klant van ons heeft een eenmanszaak in modewinkeltje deze bestaat uit meerdere pandjes

 

Medio Augustus 2014 richt haar partner een BV op samen met een 3de persoon.

Deze 3de persoon was eigenaar van de eenmanszaak (nu BV), en heeft de zaak niet rendabel weten te maken. Deze 3de persoon wil zsm van deze zaak af.

 

Aangezien de winsten niet zo hoog zijn hebben we geopperd om de BV op te heffen en weer terug te wijzigen naar een eenmanszaak alleen dan op naam van de nieuwe eigenaar. (3 filialen)

 

Man en vrouw zijn samen verantwoordelijk voor 2 winkeltjes, 1 detailhandel & bovengenoemde BV (4 totaal dus).

De geldstromen zijn onoverzichtelijk.

 

Nou komt de klant met het idee om toch maar de BV te behouden, en de 3 winkeltjes daar samen in onder te brengen. (3x mode + 1 detailhandel)

 

Aangezien de winst van deze 4 ondernemingen tesamen (vooralsnog) niet boven de € 30.000,00 winst uitkomen, lijkt het mij zinloos om deze in een BV onder te brengen.

 

Drijfveer waarom man en vrouw dit zouden willen is dat zij prive niet aansprakelijk willen zijn.

 

Ik heb hen voorgerekend dat zij op dit moment geen schulden hebben, en dat de waarde van de voorraden van alle 4 de zaakjes de € 200.000,00 overstijgd.

Een persoonlijk faillissement lijkt mij vanuit dat oogpunt onwaarschijnlijk.

 

Nou is mijn vraag is het zinvol de BV door te zetten, (3de persoon eruit , vrouw erin.) welke acties dienen we dan te ondernemen? (Notaris?)

 

Graag een onderbouwing waarom juist wel of niet een BV of Eenmanszaak? Ik heb gezien dat er meerdere topics zijn over zzp of BV maar ik vind mijn vraagstuk niet aansluiten bij de oplossingen die daar worden gegeven.

 

Vriendelijk bedankt alvast.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Een klant van ons heeft een eenmanszaak in modewinkeltje deze bestaat uit meerdere pandjes

 

 

Beste Freko,

 

Welkom op HL.. maar helaas.. zoals je in onze forumregels kunt nalezen, staan wij geen vragen toe van adviseurs tbv klantdossiers.

 

om die reden word dit topic gesloten

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.