• 0

Woon/produceer in China wil verkopen in verschillende landen in en buiten EU

Beste,

 

Ik woon in China en ben begonnen met het ontwikkelen van producten hier. Nu wil ik deze gaan verkopen in o.a. Nederland en Duitsland en later in meerdere landen.

 

Ik woon zelf niet in Nederland maar in China en ook de productie zal plaats vinden in China.

 

Is het de beste manier om een LTD te registreren in Hong Kong en die te gebruiken voor de verkoop in Nederland en de andere landen? Moet ik deze dan ook inschrijven in de KVK (en is die KVK registratie genoeg voor de verkoop in ieder land binnen de EU?)?

En hoe zit dat dan met de BTW aangezien ik geen BTW nummer heb voor de EU? Ben ik alsnog BTW plichtig?

 

Iedere hulp is meer dan welkom aangezien ik er zelf even niet meer uit kom.

 

Groet

Stephan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom zou je een Hongkong Ltd in willen schrijven bij de KvK? Is toch geen Nederlands bedrijf?

 

Je krijgt alleen te maken met BTW (en invoerrechten) als je DDP aan je klanten gaat leveren, dan zul je een BTW-nummer moeten hebben (of een fiscaal vertegenwoordiger) in ieder land waar ingevoerd wordt (voor de EU kan dit in theorie oplopen tot 28).

Link naar reactie
  • 0

Hallo Stephan

 

Wil je vanuit Hongkong verkopen? Internet? Of stuur je goederen naar de EU? Stel je in de EU een agent aan? Of wil je zelf hier verkopen?

 

De in Hongkong te kiezen rechtsvorm is afhankelijk van de fiscale en juridische mogelijkheden in Hongkong.

Of inschrijving in een handelsregister in Nederland of Duitsland nodig is hangt af van de economische aktiviteiten die in Ned of Duitsland ontplooit worden.

 

Bij internetverkoop (als dit het geval is/wordt) zal de koerier / pakketdienst de douaneafhandeling en BTW verrekening regelen.

 

Dus eerst de vraag specifieker maken s.v.p.

Theo van de Velde

 

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0
Bij internetverkoop (als dit het geval is/wordt) zal de koerier / pakketdienst de douaneafhandeling en BTW verrekening regelen.

Die doen dat vast wel, alleen de vraag is voor wie"

 

Dus eerst de vraag specifieker maken s.v.p.

 

Misschien eerst zelf eens wat onderzoek verrichten en dan gerichte vragen stellen?

Link naar reactie
  • 0

Er zijn enkele verschillende situaties en mogelijke constructies die je kan bekijken.

 

Een mogelijke constructie is een bedrijf oprichten in Hong Kong. En dan branch offices in China en ergens binnen de EU.

 

Op die manier kan je onder eigen rekening exporteren vanuit China. En importeren in de Eu. Waarna je de goederen kan verkopen binnen de Eu, zodanig dat jou klanten in de EU niet zelf de goederen moeten gaan importeren.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de antwoorden.

 

We produceren hier en zullen online maar ook via verschillende retailers gaan verkopen. Ik lever dus niet direct vanuit hier aan mijn klanten maar verscheep bulk naar een warehouse in de EU en vanuit daar de distributie onder de verschillende afnemers.

 

Ik wil inderdaad de import/export binnen eigen beheer houden dus de laatste constructie lijkt mij ook de meest voor de hand liggende. met een registratie in HK en dan branche registraties in EU en eventueel China (als we hier gaan verkopen).

 

Er is hier inderdaad een hoop over geschreven maar meestal gaat het dan over een werkende (hoofd) partij in NL.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 122 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.