Jump to content

schultz1984

Junior
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    20th Floor, Central Tower, 28 Queen's Road Central, Hong Kong, 0000AA, Netherlands
  • Country
    België
  • Company or organization name
    Thomas G Limited
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    op zoek zijn naar productie en sourcing in Azie.
  • My opinion about entrepeneurship
    everything is possible
  • My opinion about innovation
    greener life, greener future
  1. 15 jaar geleden zou dit goed gewerkt hebben. Nu zal het probleem hoofdzakelijk zijn om bezoekers te vinden. Eenmaal google doorheeft dat je een affiliate site bent en zelf geen extra content toevoegd, zal het moeilijk zijn om bezoekers te krijgen, zonder dat je ervoor betaald. Dat is wat ik ondervonden heb 10 jaar geleden... Het is een beter business model indien je zelf de betalingen ontvangt, zonder dat je de mensen doorstuurt naar andere sites om uiteindelijk te kopen. Althans dat is de richting die de markt is uitgegaan 10 jaar geleden.
  2. Dit is een slecht idee. Want wat als je leverancier documenten in de cartons steekt of zijn naam op de cartons zet. Het is geweten dat Chinese producenten dit doen. Als ze jou kunnen uitschakelen zullen ze daar geen moment over twijfelen.
  3. Ik ben het ook eens met Tonino. Als je wil Versace verkopen dan bel je naar Versace, de contactgegevens zijn heel eenvoudig te vinden op hun website trouwens. Maar aangezien dat je dat nog niet beseft, is de kans wel erg klein dat zij met jou gaan samenwerken.
  4. Vraag ook aan je leverancier om de kosten voor verzending te berekenen. Je kan hen dan vragen wat de kosten zijn voor luchtvracht of per expres. Let er wel op dat als je voor luchtvracht gaat dat ze de kosten berekenen inclusief inklaring en levering op jou adres. Dan kan jij vergelijken wat er het goedkoopst is. Als dit een bedrijf is die veel export doet vanuit China hebben zij vaak betere tarieven dan degene die jij krijgt via een agent in Nederland.
  5. Als je in het buitenland wil produceren kan je het best naar een vakbeurs gaan in het land waar je wil produceren, er dan iemand plaatselijk aannemen die je kan vertrouwen en deze persoon controle op je productie laten doen. Indien je daar zelf niet de mogelijkheden toe hebt, zal je best met een inkoopagent ter plaatse werken. Deze dient dan als tussenpersoon om jou belangen te verdedigen bij de producent.
  6. Ik heb je document pdf even bekeken en dit is geen businessplan. Het is een samenvoeging van een cv, marketingplan, en ergens tussenin een bussinesplan. Je zou deze info best gescheiden houden in 3 aparte documenten (business plan, marketing plan, cv). Dan zal alles beter leesbaar en overzichtelijker zijn. Ook in je financieel plan, is alles nogal gericht op kosten maken. En niets mbt inkomsten, winst, en cashflow. Mijn gevoel is dat het plan nogal gericht is om aan de bijstand te gaan staan. Ik zou liever een plan zien dat gericht is op een haalbare business op te richten die inkomsten en winst kan genereren. Als je doelstelling is om een omzet van 30000 euro te draaien met een lijst van 20 man op je personeelslijst, is dit gewoon niet realistisch.
  7. In de mode wordt er meestal via licensing gewerkt. Omdat collecties over verschillende werelddelen vaak verschillen. Bvb de seizoenen in Zuid Afrika en Europa lopen verschillend. Dus als zij zomermode uitbrengen wordt op dat moment wintermode uitgebracht in Europa. Weet niet in hoeverre dit van belang is tov de Zuid Afrikaanse markt en de Nederlandse markt.
  8. Er zijn enkele verschillende situaties en mogelijke constructies die je kan bekijken. Een mogelijke constructie is een bedrijf oprichten in Hong Kong. En dan branch offices in China en ergens binnen de EU. Op die manier kan je onder eigen rekening exporteren vanuit China. En importeren in de Eu. Waarna je de goederen kan verkopen binnen de Eu, zodanig dat jou klanten in de EU niet zelf de goederen moeten gaan importeren.
  9. Ik ben er geen voorstander van om kleine bestellingen via luchtvrachten van de andere kant van de wereld te doen. Enkel als dit over samples gaat dan kan ik het begrijpen, anders lijkt het me een erg omslachtige manier van werken. Niet alleen economisch is het niet verantwoord; ook ecologisch niet.
  10. Inderdaad, als je merk niets meer voorstelt dan een 'sticker' zullen je klanten dit ook rap doorhebben. Vraag is wat is dan de meerwaarde van jou sticker? Als jij dezelfde producten verkoopt als 10 andere merken met het enige verschil de sticker, zal er weinig loyaliteit naar jou merk toe zijn (zeker als jij geen naambekendheid hebt). Op het eerste zicht lijkt dit misschien eenvoudig, om gewoon een stickertje te plaatsen, in de realiteit komt er veel meer bij kijken dan dat. Wat als de fabrikant plots beslist om zelf die producten in jou markt te zetten, dan ben jij op 1 slag overbodig geworden. De kunst is dus om iets te doen dat meer inhoud heeft dan een stickertje plaatsen. En anders kan je beter gewoon stickers gaan verkopen.
  11. Voor 10 fietsen is dit inderaad weinig haalbaar. Je kan moeilijk die fietsen per luchtvracht gaan opsturen, want dan gaat dat veel te veel geld kosten. Ook de meeste fabrikanten zullen weinig zin hebben om tien fietsen te gaan verkopen. Tenzij je ergens een kleine handelaar vindt die nog tien fietsen in zen achterhuis staan heeft. Ik versta soms niet dat mensen willen per se importeren uit China maar er gewoon geen volume voor hebben. Als je volume zo klein is zoek dan iets lokaal. Eenmaal je volumes groot genoeg zijn kan je naar China gaan. Maar nee, men wil ook koste wat kost importeren uit China. Feit is dat importeren uit China, in de meeste gevallen, enkel goed is indien je over grote hoeveelheden spreekt.
  12. Dit kan alleen succesvol worden als jijzelf de betalingen gaat innen op je orders en dan verdeeld onder de eigenaren die de producten gaan leveren. Dit is hetzelfde model als bvb tmall, jd.com, enz... Niets nieuws onder de zon. Alibaba was hier reeds mee bezig in de jaren 90. Als je er nu nog iets mee wil doen, denk ik dat je vooral moet inspelen op een niche en van daaruit verderbouwen. Daarnaast doet amazon dit ook. Third parties die verkopen via hun website. Je zal moeten actief winkels zoeken die willen meewerken, en dan klanten. Maar met een naam als advertentieplek, zal dit niet veel succes hebben vrees ik. Klanten hebben namelijk een hekel aan alles wat met advertenties te maken heeft.
  13. Via een account nummer kan je verzenden receiver pay. Plus dan ben je ook zeker dat de adresgegevens juist zijn.
  14. Hier in Taiwan en Hong Kong zijn de potjes inderdaad heel bekend. Geen slecht idee. Maar waarom gewoon niet de maker ervan contacteren? Die kunnen je waarschijnlijk verder helpen. Indien je reeds natuurlijk al enige ervaring hebt met het verdelen van dit soort artikelen. Grote bedrijven werken niet graag samen met beginners die nog geen klantenbestand hebben, en een saleskanaal; om een vliegende start te kunnen nemen. Welke voordelen kan je hen bieden ten opzichte van bestaande distributeurs? Ik denk ook dat ze niet veel interesse zullen hebben om enkel hun potjes op marktplaats te verkopen. Ik denk eerder aan distributie via warenhuizen, nachtwinkels, kapperszaken,... Greets en succes.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept