• 0

Financiering appartement

Goedemorgen,

 

Ik volg jullie forum al geruime tijd en haal er veel info af, alleen hier kon ik geen antwoord op vinden. Hopelijk dat iemand hier mij wegwijs kan maken.

 

Ik heb een eenmanszaak met 2 man personeel en gem. 4 ZZP'ers, werkzaam in de bouw. De zaken gaan goed en heb nu wat middelen over die ik wil aanwenden om een appartement te kopen die ik dan verhuur aan 3 studenten. Nu wil ik dit samen doen met een goede vriend van mij. Ik heb begrepen op dit forum dat ik het beste in ''prive'' kan kopen (heb ook (nog) geen BV). Een klein stuk financieren we dmv een hypotheek, wij zijn allebei aansprakelijk voor de terugbetaling.

 

Wat ik mij nou afvraag, in geval van evt. faillissement of andere ellende met deze partner ben ik toch alleen aansprakelijk voor de financiering van dit appartement. Schuldeisers van hem kunnen toch niets verder verhalen op mijn prive vermogen?

 

Alvast bedankt voor jullie inspanningen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Niet echt een vraag die te maken heeft met ondernemerschap en innovatie, maar ja, op basis van deze informatie kunnen de schuldeisers van je zakenpartner zich niet op jouw privevermogen verhalen. Alleen de hypotheeknemer.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 345 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.