In de BV waarvoor ik aangifte vpb (2014) doe sluit de fiscale winstberekening niet aan met de winst- en verliesverrekening. Het verschil is de ontvangen dividenduitkering onder de deelnemingsvrijstelling en de betaalde dividenduitkering naar privé.
De winstuitdeling naar privé heb ik opgenomen onder het kopje "winstuitdelingen en niet-aftrekbare giften" . Nu resteert nog een verschil ter grootte van de ontvangen dividenduitkering van de werkmaatschappij welke onder de deelnemingsvrijstelling valt.
Overige info:
De BV is een holding van de werkmaatschappij met 100% van de aandelen.
Het resultaat van de deelnemingsvrijstelling is het bedrag van het resultaat deelneming = 100% van de winst van de werkmaatschappij.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MoniquevZ
MoniquevZ
In de BV waarvoor ik aangifte vpb (2014) doe sluit de fiscale winstberekening niet aan met de winst- en verliesverrekening. Het verschil is de ontvangen dividenduitkering onder de deelnemingsvrijstelling en de betaalde dividenduitkering naar privé.
De winstuitdeling naar privé heb ik opgenomen onder het kopje "winstuitdelingen en niet-aftrekbare giften" . Nu resteert nog een verschil ter grootte van de ontvangen dividenduitkering van de werkmaatschappij welke onder de deelnemingsvrijstelling valt.
Overige info:
De BV is een holding van de werkmaatschappij met 100% van de aandelen.
Het resultaat van de deelnemingsvrijstelling is het bedrag van het resultaat deelneming = 100% van de winst van de werkmaatschappij.
Ik hoop dat iemand mij (snel) kan helpen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50281-fiscale-winstberekening-in-vpb-sluit-niet-aan-door-dividenduitkering/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag