• 0

Financiering Vastgoed

Beste lezer,

 

Al enige tijd ben ik bezig om als particulier (dus privé) financiering te vinden voor de aanschaf van een 2e woning. Deze woning wil ik renoveren en verkopen. Puur handel dus. In beginsel wil ik dit doen in privé. Als later blijkt dat e.e.a. loopt wil ik het omzetten in een ondernemingsvorm.

 

Het bijzondere in mijn situatie is dat ik momenteel geen werk/inkomen heb. Wel heb ik eigen vermogen wat ik bereid ben in te brengen. Toch lukt het niet bij de grotere bekende banken om financiering te krijgen. Het ketst af op het feit dat ik geen inkomen heb.

 

Mijn verhaal in cijfers is als volgt:

 

INKOOP PAND €125.000

RENOVATIE KOSTEN €35.000 +

KOSTPRIJS NA RENOVATIE €160.000

 

EIGEN VERMOGEN €100.000

BENODIGDE FINANCIERING €60.000

LOOPTIJD FINANCIERING MAX 1 jaar

 

VRAGEN

 

(1) Wie kan mij op weg helpen een financieringsinstelling te vinden, die tegen normale tarieven , mij bereid is geld te verstrekken?

 

(2) Is het fiscaal gunstig om vanuit de privé situatie te starten? Of heeft een ondernemingsvorm de voorkeur?

 

Alvast bedankt!!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Sevenstar,

 

De relatie tot ondernemen en ondernemerschap is wel erg mager. Dit topic gaat daarom op slot. Ik adviseer je jouw vraag te stellen op goeievraag.nl of een vastgoedforum

 

Nadere toelichting: de laatste weken wordt HL overspoeld met vragen over aankoop en financiering van particulier vastgoed met weinig tot geen raakvlakken met actief ondernemerschap. Om aanzuigende werking te voorkomen (vooral door de goede indexatie van dit forum in zoekmachines), zijn we daar extra kritisch op.

 

Ter voorkoming van verdere discussie: exploitatie van een 2e of 3e woning is wat mij betreft geen ondernemen, maar vermogensbeheer

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.