We hebben een nieuwe inspectie-methode ontwikkeld wat bestaat uit een in-huis ontwikkelde sensor in combinatie met een Windows software applicatie. Het meetsysteem is het prototype stadium al gepasseerd en er is er al een verkocht.

Ik sta voor de keuze of ik m'n vinding moet beschermen (en er dus de nodige extra euri in ga steken) of niet en trachten de publiciteit te zoeken.

Een kort onderzoek op Espace-net leverde me geen vergelijkbare vindingen op.

Tot nu toe kon de volledige ontwikkeling met behulp van eigen expertise, tijd en zweet in-huis gedaan worden.

De markt is in principe wereldwijd, maar er zijn alternatieve methoden te bedenken om diezelfde inspectie op een vergelijkbare manier als de onze uit te voeren, maar ook daar moet men wat technische hobbels nemen die ik bij m'n methode ook moest oplossen.

Een probleem is dat de markt nogal conventioneel is omdat de officieele genormeerde inspecties uitgaan van niet-geautomatiseerde systemen. Acceptatie van nieuwe methoden is in deze ambtenaren-wereld er eentje van zeer lange adem.

Het automatisch meten gaat werkelijk duizenden malen sneller en kun je lekker comfortabel uitvoeren.

Wie weet er raad?

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5047-nieuwe-inspectie-methode/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Zoals strategos al opmerkt kun je je vinding niet meer patenteren.

Door de verkoop is het al in de openbaarheid gebracht.

Vraag maar na bij de NOVU

Het gaat nu dus eigenlijk meer over marketing.

Je hebt een product en hoe ga je dit in de markt zetten.

Om je daarmee te helpen kun je misschien beter een ander draadje opstarten of de titel van deze wijzigen..

En we moeten natuurlijk iets meer weten over het product om je te kunnen helpen met de verkoop,

• 0
Gast Verwijderd account

Gold dit ook maar voor software octrooien.....

>:( :'(

Voor alle duidelijkheid: ik bedoelde dit natuurlijk als reactie op de post van Strategos

er is er al een verkocht.

Octrooi is niet méér mogelijk!!!!!!!!!!! het is nu algemeen bekend.

Het idiote van de US software octrooi wetgeving is namelijk dat ook een octrooi op een bestaand idee of concept kan worden aangevraagd. Ook is op triviale concepten (denk aan het Amazon.com one-click octrooi) octrooi aan te vragen. Microsoft heeft eind vorig jaar octrooi gekregen op het FAT bestandssysteem. Dat is echter al meer dan 20 jaar in gebruik!

Of deze octrooien stand houden, wordt door de rechter bepaald. Deze rechtsgang is echter voor kleinere bedrijven niet op te brengen en zelf een octrooi aanvragen is vaak te kostbaar.

Dankzij onze minister Brinkhorst worden dergelijke triviale octrooien wellicht binnenkort ook in de EU toegestaan. Lees de artikelen en reacties op www.webwereld.nl (gooz = gooz) maar eens!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar