• 0

Werk van voor de start van bedrijf factureren

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik neem aan dat je dan nog een VAR voor 2015 wilt, want de VAR verdwijnt in 2016. Heb je echt een VAR nodig, oftewel is er een opdrachtgever die deze vereist?

 

Mocht je er echt een nodig hebben: bij de aanvraag van de VAR kun je zelf (realistisch!) invullen hoeveel opdrachtgevers je hebt (gehad) cq. verwacht. Er is niemand die je facturen komt controleren.

 

De discussie of de eerdere werkzaamheden onder je bedrijf vallen of niet is vooral hypothetisch. Eigenlijk is het bedrijf al begonnen bij het aannemen van die klus. Maar als de inkomsten van deze klus ergens vastliggen en je deze opgeeft als overige werkzaamheden in je aangifte dan is de fiscus in elk geval niet benadeeld.

 

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de opheldering, ik heb inderdaad voor mijn huidige opdrachtgever een VAR-WUO nodig en heb die ook gekregen.

Alleen is de opdracht nu verlengt tot het eind van dit jaar waardoor ik niet aan drie opdrachtgevers ga komen dit jaar.

Ik dacht dus als ik die klus van voor de start ook op mijn bedrijfsnaam mag factureren kan ik aantonen dat ik meerdere opdrachtgevers heb gehad.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.