Verschillende sites bezocht maar antwoorden zijn niet duidelijk voor mij, dus probeer ik het via deze weg.
Wat wil het geval.
Met nog een andere persoon heb ik een BV opgericht waar ik het meerderheidsbelang in heb. Wij hebben een bestuurder, buiten ons twee.
Normaal heb ik dus helemaal niets met de dagelijkse leiding van het bedrijf te maken. Nu wil het geval dat door groei de bestuurder momenteel 16 uur per week ondersteuning nodig heeft.
Ik kan zelf die ondersteuning geven maar ben ik dan gelijk DGA ?
Moet ik een arbeidsovereenkomst krijgen voor deze 16 uur ?
Het is de bedoeling dat ik na een paar maanden gewoon weer achter de schermen ga en me niet meer met de dagelijkse leiding ga bemoeien.
Het is zeker niet de bedoeling dat ik ook een bestuurder ga worden maar enkel ondersteuning ga geven.
Wil geen problemen met belasting enz dus wil het allemaal netjes geregeld hebben.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jeffrey1993
Jeffrey1993
Goedemiddag,
Verschillende sites bezocht maar antwoorden zijn niet duidelijk voor mij, dus probeer ik het via deze weg.
Wat wil het geval.
Met nog een andere persoon heb ik een BV opgericht waar ik het meerderheidsbelang in heb. Wij hebben een bestuurder, buiten ons twee.
Normaal heb ik dus helemaal niets met de dagelijkse leiding van het bedrijf te maken. Nu wil het geval dat door groei de bestuurder momenteel 16 uur per week ondersteuning nodig heeft.
Ik kan zelf die ondersteuning geven maar ben ik dan gelijk DGA ?
Moet ik een arbeidsovereenkomst krijgen voor deze 16 uur ?
Het is de bedoeling dat ik na een paar maanden gewoon weer achter de schermen ga en me niet meer met de dagelijkse leiding ga bemoeien.
Het is zeker niet de bedoeling dat ik ook een bestuurder ga worden maar enkel ondersteuning ga geven.
Wil geen problemen met belasting enz dus wil het allemaal netjes geregeld hebben.
Wie weet de oplossing/
alvast bedankt
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50529-bestuurder-ondersteunen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag