• 0

BV in Nederland, emigreren naar het buitenland

Deze vraag is waarschijnlijk al eens eerder gesteld, maar iedere situatie is uniek en ook wet- regelgeving verandert weleens dus vandaar:

 

Op dit moment ben ik DGA van een holding BV en een aantal werkmaatschappijen, gevestigd in Nederland. Binnenkort ga ik wellicht emigreren voor een aantal jaren naar een land buiten de EU.

 

- Van de holding BV ben ik enige aandeelhouder en geen personeel in dienst.

- De werkmaatschappijen zijn gedeeld met een zakenpartner, die ook DGA is en in Nederland blijft wonen.

- De holding BV ontplooit ook commerciële activiteiten en hier wordt winst gemaakt.

 

Wat voor fiscale consequenties heeft dit?:

 

1. Kan de Holding BV in NL gevestigd blijven?

2. moet ik in NL VpB afdragen of in het land waar ik naartoe ga emigreren?

3. moet ik in NL inkomstenbelasting betalen van mijn DGA salaris of in het het land waar ik naartoe ga emigreren?

 

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je ook meer informatie over de structuur. Naar welk land ga je toe en waarom ga je emigreren naar het buitenland. Er zijn namelijk veel landen waar Nederland belastingverdragen mee heeft afgesloten. Wat heb je zelf als idee naar aanleiding van overleg met je adviseur? Hoe ga je de samenwerking met de andere aandeelhouder invullen commercieel, administratief en uitvoerend? Het lijkt mij namelijk lastig om vanuit het buitenland een bedrijf in Nederland goed te kunnen besturen.

 

 

Leeg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 299 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.