Bij het beëindigen van het huurcontract voor onze bedrijfsruimte hebben we de laatste maanden huur niet betaald (na conflict met verhuurder). Er stond nog een waarborgsom van 2.500 euro uit. Die krijgen we dus ook nooit meer terug.
Klopt mijn gedachtengang als ik die waarborg som (die op balans stond) nu op balans op 0 zet en in de winst- en verliesrekening bij "bijzondere lasten" opvoer en zo een verliespost van 2500 opvoer?
(eigenlijk is het een verkapte vorm van huurbetaling).
Wel gek is dat we er toen geen btw over betaald hebben dus nu die "verkapte" huur ook zonder btw betalen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
SoundTaxy
SoundTaxy
Bij het beëindigen van het huurcontract voor onze bedrijfsruimte hebben we de laatste maanden huur niet betaald (na conflict met verhuurder). Er stond nog een waarborgsom van 2.500 euro uit. Die krijgen we dus ook nooit meer terug.
Klopt mijn gedachtengang als ik die waarborg som (die op balans stond) nu op balans op 0 zet en in de winst- en verliesrekening bij "bijzondere lasten" opvoer en zo een verliespost van 2500 opvoer?
(eigenlijk is het een verkapte vorm van huurbetaling).
Wel gek is dat we er toen geen btw over betaald hebben dus nu die "verkapte" huur ook zonder btw betalen.
Kloppen dit zo?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50583-waarborgsom-niet-terugbetaald/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag