• 0

Werken en belasting betalen in het buitenland

Beste allemaal,

 

Ik heb te maken met de volgende casus. Ik heb mijn eigen bedrijf (een BV) en kan mogelijk een opdracht krijgen in het buitenland. Maar daar moet ik onder een "payroll" constructie gaan werken. Dus met andere woorden moet ik in het desbetreffende land reeds belasting gaan betalen. Ik ben geen ondernemer voor het land maar een werknemer.

 

[*]Is het mogelijk het betaalde belasting terug te krijgen in Nederland?

 

 

Ik betaal mezelf op dit moment een maandelijkse salaris.

 

[*]Is het dan verstandig om deze stop te zetten en dan mijn ontvangsten in het buitenland als zijnde salaris te kenmerken?

 

Want in het oog van de fiscus krijg ik in het buitenland reeds een salaris.

 

[*]Hebben jullie ervaring met het werken in het buitenland onder een "payroll" constructie en tevens in het bezit van een BV?

[*]Waarmee dien ik rekening te houden als ik met zo'n constructie aan de gang gaat?

 

Graag zie ik jullie reactie tegen moet om een goede overweging te maken.

 

 

Met vriendelijke groeten,

JK

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste allemaal,

 

 

[*]Is het mogelijk het betaalde belasting terug te krijgen in Nederland?

 

 

Nee. Je geeft het buitenlands loon wel op, maar hier gaat een voorkoming voor dubbele belasting van af. Dus de buitenlandse belasting wordt verminderd naar nihil.

Ik betaal mezelf op dit moment een maandelijkse salaris.

 

Dat is afhankelijk van de feitelijke situatie. Als jij voor het andere bedrijf werkt en niet meer voor je eigen bedrijf dan kan je jezelf geen salaris meer uitbetalen. Houd ook rekening met binnenlandse en buitenlandse belastingplicht. Dit kan aftrekposten schelen. Houd ook rekening met sociale verzekeringen afhankelijk van de duur dat je in het buitenland werkt. Ik hoop dat het nu iets verhelderd is. Groet, Richard Overweg

 

 

Leeg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.