• 0

zelf iets ondernemen

Hallo, ik ben nieuw op dit forum dus ik zal me bij deze even voorstellen. Mijn naam is Patrick, 21 jaar en ik heb net een commerciële opleiding afgerond op MBO niveau. Nu zou ik graag een vervolgopleiding willen doen op het HBO als ondernemer maar zoals sommigen misschien al weten is het best duur geworden om een opleiding te gaan volgen op HBO niveau. Nu heb ik een idee om wat extra geld bij te verdienen om het wellicht te realiseren. Maargoed.. mijn idee was dus om via het internet telefoonhoesjes in te kopen met bepaalde functies; zoals de waterdichte variant maar ook de variant waar een aansteker in zit verwerkt of een externe oplader. Nu wou ik dit gaan inkopen vanuit China maar had ik de vraag of het mogelijk is om de invoerkosten te omzeilen door midden van kleinere pakketjes te bestellen van onder de 20 euro, en of dat invloed heeft op de bezorgkosten. Ik zat er aan te denken om het via Marktplaats en Facebook aan te bieden, maar vroeg me dus af of het ook mogelijk (legaal) zou zijn om langs de kleinere telefoonwinkels te gaan op het gebied van reparaties en onderhoud en vragen of het mogelijk is dat ze mijn producten in hun assortiment zouden willen opnemen zodat ik altijd vanaf de zelfde stad kan leveren. Stel dat het lukt, hoeveel zou ik dan eventueel bij kunnen verdienen zonder een KvK, als het aanslaat ga ik uiteraard een KvK aanvragen maar ik neem aan dat als het in het begin over bedragen van 500 euro gaat dat het nog niet echt uitmaakt.. Alvast bedankt voor jullie tijd en ik kijk uit naar eventuele hulpvolle reacties.

 

 

Mvg,

 

PatrickJ92

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom Patrick!

 

Op http://financieel.infonu.nl/belasting/119080-belastingvrij-verdienen-2014-en-2015.html lees ik dat je € 6230 per jaar mag bijverdienen zonder er belasting over te betalen, maar je moet het wel aangeven tijdens je jaaraangifte. Hoe betrouwbaar deze bron is, kan ik je niet vertellen, dus maak voor de zekerheid eerst een proefaangifte op www.belastingdienst.nl.

 

Ben je nog student, dan mag je € 13.856,11 bijverdienen naast je studiefinanciering. Zie http://www.loonwijzer.nl/home/jeugdloonwijzer/bijbaan

 

Het is volkomen legaal om resellers te zoeken die voor jou je producten gaan verkopen.

Ik doe als (SEO-)copywriter leuke klussen voor leuke bedrijven: http://www.hardcopy.nl.

Link naar reactie
  • 0

Beste Patrick,

 

Altijd goed om te kijken waar er kansen liggen! De ervaring die je hierbij op gaat doen komt je vast ook bij je studie van pas. Er zijn wel een aantal aandachtspunten bij de import van goederen. Denk bijvoorbeeld aan aansprakelijkheid en specifieke producteisen. Ik raad je aan eens naar het importstappenplan op Ondernemersplein.nl Importstappenplan te kijken.

 

Gerdine Annaars

Ondernemersadviseur

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Patrick,

 

Ben je reeds bekend met het feit dat de KvK startersdag er weer aan komt?

Deze vind plaats op 7 november:

http://www.kvk.nl/campagne/startersdag/

 

Hier kun je als starter terecht met vragen, maar kun je ook netwerken om nieuwe kennis op te doen voor je eigen bedrijf.

 

Succes ermee! ;)

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.