• 0

Krap een week nadat er weer wat nieuws binnensijpelde over hét nieuwe betalingssyteem op internet, iDeal, is er gisteren bekend geworden dat de SNS samen met Microsoft het doen van betalingen via MSN mogelijk gaat maken.

Dit zogenaamde "buddy-banking" zou het doen van kleine betalingen erg moeten vergemakkelijken. Net zoals de Wally (al weer een tegenslag voor Wally?) wordt er gewerkt met een prepaid card, maar zoals ik het artikel op nu.nl lees gebeurt dit in tegenstelling tot bij Wally gewoon online.

Wat vinden jullie van deze nieuwe plannen? Op de website www.bill.nl is nog niet veel te vinden, sterker nog dat lijkt een gewone prive pagina.

Overigens doet de SNS niet mee aan iDeal en dit lijkt me een gemiste kans, zeker als je bedenkt dat ze de afgelopen jaren zo hun best hebben gedaan om SNS te profileren als een vooruitstrevende bank (internetbank ook).

Naar mijn idee bereik je via MSN wel een zeer grote groep mensen, waaronder zeer veel jongeren die het internet gebruiken voor kleine aankopen als ringtones en muziek. Een goed plan dus, mits de beveiliging goed te regelen is.

Artikel Nu.nl

http://www.nu.nl/news/495376/57/MSN%27en_als_betaalvorm.html

Artikel Emerce

http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=498493

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5090-buddy-banking-betalen-via-msn/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Misschien handig om het volgende artikel op webwereld ook te vermelden.

Wormen verspreiden zich via MSN Messenger

Je kunt dus ergens een kaart "opwaarderen" waar geld op te parkeren is.

Ra ra wie beheert dit geld ? SNS of Microsoft ?

Ook de percentages per transactie lijken flink op te kunnen lopen.

Je kunt buddy's via deze manier geld toeschuiven.

Ik kan mij voorstellen dat meneer Bin Laden in de Al Aqsa grotten de hemel dankt voor deze betaalmethode.

• 0

Ach, en als je het goedkoper wilt regelen kun je altijd nog een paypal account maken met je hotmailadres ;)

Naja, zonder gein.. ik zie er eigenlijk niet zoveel in - je moet op een of andere manier een prepaid kaart kopen en/of ergens geld storten dat je vervolgens kunt doorspelen aan msn contacts. Ik ben wel benieuwd wat ze gaan doen met de mogelijkheden en kosten om dat geld weer naar een bankrekening te verplaatsen, lijkt me niet onbelangrijk!

• 0

Elke betalingsvorm kent zijn veiligheidsproblemen en ik denk dat je dit niet anders moet zien dan een portemonne,maar dan voor online jongeren.

Door MSN te gebruiken wordt de drempel voor betalingen verlaagd. Echter heb ik net zoals Benm mijn bedenkingen bij het gebruik van een prepaidkaart. Je gebruikt alleen prepaid als je de betaalmethode veel gebruikt. Zo gebruiken veel mensen de prepaid mogelijkheid "contant geld", omdat ze hun portemonnee op veel plaatsen trekken om kleine betalingen te doen.

Als ze de MSN betaalfunctie veel willen gebruiken moet deze functionaliteit dus veel eenvoudiger zijn dan het overboeken van geld via internetbankieren. Veiligheidsbeperkingen zullen dan ook tot een minimum gehouden worden verwacht ik. (net zoals bij de portemonnee waar je alleen zelf nog de controlerende factor bent)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

• 0

De SNS is vorige week flink de fout in gegaan bij een nieuwsupdate over hun dienst. De nieuwsbrief werd namelijk verstuurd waarbij alle ontvangers zichtbaar waren. Een fout van grote orde voor een bedrijf dat zich juist voordoet als een internetbank.

http://www.webwereld.nl/nieuws/21112.phtml

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar