Ik kan een partij goederen inkopen in duitsland wat voordeliger is dan mijn huidige leverancier.
Omdat ik nog nooit eerder heb geïmporteerd vanuit een EU-land kom ik er niet helemaal uit hoe het nu zit met de btw.
Ik kan het product voor een stuk prijs van €36,90 inclusief 19% btw (in Duitsland) nu kan hij een 0% btw factuur uitschrijven omdat hij het exporteert naar Nederland. dus gaat er van de stuk prijs 19% af.
Nu moet ik in Nederland weer 21% invoerbelasting betalen vermoed ik.
Mag ik deze 21% nu ook aftrekken als kosten ? of moet ik dit bij het inkoopbedrag oprekenen ?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jeroenpoelsma
jeroenpoelsma
Goedenavond,
Ik kan een partij goederen inkopen in duitsland wat voordeliger is dan mijn huidige leverancier.
Omdat ik nog nooit eerder heb geïmporteerd vanuit een EU-land kom ik er niet helemaal uit hoe het nu zit met de btw.
Ik kan het product voor een stuk prijs van €36,90 inclusief 19% btw (in Duitsland) nu kan hij een 0% btw factuur uitschrijven omdat hij het exporteert naar Nederland. dus gaat er van de stuk prijs 19% af.
Nu moet ik in Nederland weer 21% invoerbelasting betalen vermoed ik.
Mag ik deze 21% nu ook aftrekken als kosten ? of moet ik dit bij het inkoopbedrag oprekenen ?
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Jeroen Poelsma
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51099-importeren-duitsland-en-btw/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag