Vraag AOV ik ben bezig om mijn AOV verzekering om te zetten.

Heb al verschillende gesprekken gevoerd, maar blijf met de vraag zitten met de vraag welk % arbeidsongeschikt ik zal kiezen voordat de verzekering gaat uitkeren.

Hoe kijken keuringsartsen/bedrijfsartsen hier tegen aan.

Ik ben werkzaam in de installatietechniek op de werkvloer.

Heeft iemand een goede tip[.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51291-aov-verzekering/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0
Hoe kijken keuringsartsen/bedrijfsartsen hier tegen aan.

in theorie/formeel: Niet.

De keuringarts en arbeidsdeskundige stellen de medische beperkingen vast en op basis daarvan de restverdiencapaciteit bij passende of gangbare arbeid en de functionele arbeidsongeschiktheid bij beroepsarbeidsongeschiktheid.

Dat percentage wordt vervolgens door de verzekeraar vergeleken met de uitkeringsdrempel. Is het ao% hoger dan de uitkeringsdrempel, dan volgt uitkering, anders niet.

In de praktijk: hoe hoger de vrijwillig gekozen uitkeringsdrempel, hoe hoger de kans dat je er bij gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid bij de verkeerde verzekeraar nét onder blijft.

Heeft iemand een goede tip

Doe het niet! Een verhoogde uitkeringsdrempel is wat mij betreft een verkeerde besparing die het nooit waard is.

Dit geldt met name voor beroepen met handenarbeid én al helemaal in combinatie met passende of gangbare arbeid: een verhoging van de uitkeringsdrempel van 25 naar - bijvoorbeeld 45% levert dan een premiebesparing op van max 10-15%, terwijl de kans op een uitkering bij gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid naar mijn gevoel met de helft afneemt

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51291-aov-verzekering/#findComment-512114
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar