• 0

Vennootschaps akte noodzakelijk?

Momenteel zijn we bezig om een project op te zetten en om alle kosten van de oprichting goed bij te houden en om het ziekenfonds in te kunnen zijn we een VOF opgestart. Voor de financiering van het project hebben we contact met een aantal beleggers. Zodra er geld komt willen we overgaan naar een BV ivm uit te geven aandelen en hoge winst verwachtingen. Nu vraag ik mij af of het verstandig is om voor de tussenliggende periode (geen idee hoe lang het kan duren....) een vennootschapsakte op te stellen en of we die ook bij een notaris moeten laten vast leggen? Het zijn immers een hoop kosten voor iets dat misschien volgende week al niet meer van toepassing is?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk wel dat het verstandig is om zaken vast te leggen, anders blijft het wel heel vrijblijvend. Bevoegdheden e.d. lijken me vrij essentieel om vast te leggen. Een notaris is niet noodzakelijk. Een overeenkomst waar iedereen zijn handtekening onder zet is rechtsgeldig en hoeft niet door een notaris te worden bekrachtigd.

Link naar reactie
  • 0

Nog eentje dan, voor het slapen gaan. Om een lang verhaal kort te maken. Altijd een vennootschapsakte opstellen. Dit is een onderhandse akte, hoeft niet door de notaris te worden opgesteld. Het maakt de rechten en verplichtingen helder. Daarbij komt dat de vrienden met de blauwe envelop ook een Vof akte willen zien.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.