• 0

kwijtschelding belastingschuld

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

in 2002 hebben we een goed jaar gehad, maar daarna begon de ellende. klant niet betaald en klant failliet.in 2003 toch doorgegaan met zn tweeen dus de omzet /winst was veel lager.veel problemen door achterstallig betalingen. het ene gat met het andere gevuld maar dat kan bij deze schuld dus niet meer. de belastingdienst adviseerd om dit te proberen en anders wspn. maar daar zien we eigenlijk weinig in.

Link naar reactie
  • 0

dat begrijp ik ook wel maar dat is achteraf gepraat. het probleem doet zich nu voor en het geld is er niet. als ik alles van te voren had geweten had ik al lang het bijltje er bij neer gegooid. maar stomme ik, bleef vechten voor wat we hadden opgebouwd in de hoop dat het wel goed kwam

Link naar reactie
  • 0

Ik vrees dat de Belastingdienst niet zo snel kwijtschelding verleent. Je zal dan terug moeten grijpen op de algemene regelingen over kwijtschelding van belasting. Dan kom je in de uitvoeringsregeling Invorderingswet 1990 terecht (Hoofdstuk II). Je zal de Belastinginspecteur schriftelijk moeten verzoeken om kwijtschelding van belasting. Daarvoor gelden natuurlijk spelregels waarvan de belangrijkste is dat het feit dat je niet kan betalen niet aan je toe te rekenen is (dat je dus geen verwijt gemaakt kan worden). Indien je de schuldsanering ingaat kan deze weg afgesloten worden.

 

Je kan het in ieder geval proberen, 'nee' heb je, 'ja' kan je krijgen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

de belastingdienst adviseerde om dit te proberen. er schijnen adviesburo's hiervoor te zijn die je daarbij helpen. Enig idee ??

 

Ja, nogal wat louche! Aasgieren, jakhalzen, haaien en hyena's bevolken deze bedrijfstak.

 

De belasting dienst wil geld. Jij hebt het niet en de bank geeft het niet. Kwijtschelden doet de belasting gewoon NIET. Waarom zouden ze. Er zijn maar twee manieren om van de belastingdienst af te komen. 1 is terugbetalen, desnoods op termijn, maar dan moet er wél geld zijn. 2 is een faillisement en daar heeft de belastingdienst ook niet veel aan.

 

Ik zou niet in zee gaan met een adviseur die "het wel even voor je regelt", want dan ben je geheid dubbel de klos. Je enige optie is, in kaart brengen wat je opties zijn en onderhandelen met de belastingdienst.

 

Hulp kan je krijgen bij www.ondernemersklankbord.nl Dat is de enige organisatie die ik ken, die geen misbruik van je situatie zal maken. Een andere optie is, om met behulp van de higherlevel leden aan plan van aanpak te maken.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

de zaak loopt nog steeds door. we hebben voorlopig genoeg werk tot eind 2006. we kunnen het ook betalen als we uitstel zouden krijgen, zijn we er in november vanaf,maar dat gaat volgens de belastingdienst niet.

er is sinds jan een nieuwewetgeving die stelt dat alle schuld binnen 4 maanden afbetaald moet wezen. heb nu een form. gedownload via de belastingdienst voor kwijtschelding en vul hem wel in kijken wat er gebeurt.

Link naar reactie
  • 0

Kijk, de belastingdienst kan wel geen uitstel geven, maar als je dan failliet gaat hebben ze helemaal niks. Als je in de loop van het jaar wél terug kunt getalen hebben ze misschien wel oren naar een voorstel van jouw kant.

 

Anyway, gewoon formulier invullen en kijken wat er gebeurt en in de tussentijd wél op zoek gaan naar alternatieven.

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

zit net de folder te lezen. staat er in dat na het indienen van het verzoek je een uitstel hebt van 6 maanden!!!! tot er een beslissing volgt. de complete opbrengst van de inboedel wordt volgens de belastingdienst na verkoop geschat op Euro 2500,-- (volgens de deurwaarder) omdat er momenteel zoveel inboedels worden verkocht, dus dat is ook niet erg interessant voor ze. maar bedankt voor de reactie's

Link naar reactie
  • 0

Probeer een betalingsregeling met de belastingdienst te treffen: vul het formulier in met beg. schrijven zet de oorzaak van je problemen uiteen en probeer duidelijk te maken (liefst met cijfers) dat je bedrijf levensvatbaar is. Probeer alvast te starten met de betaling.

Daarnaast kun je bij je gemeente een gesprek aanvragen voor een bbz (besluit bijstand zelfstandigen). Zij kunnen je een lening verschaffen van max. 170.000 Euro. Voorwaarde is wel dat je bedrijf levensvatbaar is. Je weet pas na enkele maanden of je in voor deze lening in aanmerking komt omdat je bedrijf doorgelicht zal worden en op grond van die bevindingen wordt een advies aan de gemeente gegeven.

Succes!

Link naar reactie
  • 0

de gemeente hier is niks. ik heb al een keer gebeld en dan wordt er doodleuk gezegd. als je geld nodig hebt, dan zal je bedrijf wel niet levensvatbaar zijn anders hoef je niet bij ons aan te kloppen. er werd direkt gezegd hef de zaak maar op en ga een uitkering aanvragen. ze hadden nog niets een mijn verhaal gehoord en ook geen enkel papier gezien. dus probeer het maar met de belastingdienst.

Link naar reactie
  • 0

de gemeente hier is niks. ik heb al een keer gebeld en dan wordt er doodleuk gezegd. als je geld nodig hebt, dan zal je bedrijf wel niet levensvatbaar zijn anders hoef je niet bij ons aan te kloppen. er werd direkt gezegd hef de zaak maar op en ga een uitkering aanvragen. ze hadden nog niets een mijn verhaal gehoord en ook geen enkel papier gezien. dus probeer het maar met de belastingdienst.

 

RODE HOED MODE

 

Dan hebben ze (de gemeente) wel gelijk als jij je zo snel weg laat sturen.

 

/RODE HOED MODE

 

Opdoeken heeft weinig zin met dit soort bedragen, het moet toch betaald worden, als je failliet zou gaan korten ze het gewoon op je inkomsten.

 

Blijf in contact met de schuldeisers.

De belastingdienst kan tot op zekere hoogte coulant zijn.

 

Probeer die schulden af te lossen, maak een afspraak en laat zien dat je in ieder geval aflost. Ook al haal je de termijn misschien niet , je kunt beter gezakt zijn naar €10.000 dan het bedrag waar je nu mee zit.

 

Hoe groot is de kans dat je binnenkort weer tegen een tegenvaller aanloopt. Wat heb je eraan gedaan om het voorval uit 2003 te voorkomen of in ieder geval te beperken ?

Link naar reactie
  • 0

Als je er echt van overtuigd bent dat je bedrijf toekomst heeft dan laat je je toch zeker niet zo maar afschepen! En door de telefoon behoef je je verhaal al helemaal niet te vertellen. Vraag gewoon een gesprek aan met de ambtenaar die de bbz behandeld en pas daar zet je je verhaal uiteen.

Meer info over de bbz kun je ook vinden op de site van MKB.

Link naar reactie
  • 0

hallo zeg ik heb me niet laten afschepen hoor!!!

 

ben zelfs bij de burgemeester geweest hiervoor. maar die gaat uit van wat zn ambtenaren vertellen. daar het al fout ging bij degene die de BBZ regelt kom ik niet verder. er zit ook maar een persoon in het district die dit regelt. heb ook geprobeerd om contact te zoeken toen hij op vakantie was ,maar dan blijft zn werk gewoon liggen tot hij terug is. in 2003/2004 was de winst te laag dus daar krijg ik geen aanslag van.

Link naar reactie
  • 0

Heb je een goede boekhouder? Het lijkt er op dat je toch niet de juiste gegevens helder op een rij hebt gehad de afgelopen tijd. Als je met je schuldeisers iets wilt bereiken zul je met duidelijke en goede cijfers moeten komen. Een goede boekhouder verdient zichzelf dan dubbel en dwars terug.

 

Verder heb ik zelf bij een ladelijk opererende steigerbouwer/verhuurder gezeten, en ik weet dat het moeilijk geld te verdienen is. Er zijn altijd wel en paar snuiters die het voor minder kunnen doen. Ze verdwijnen ook wel weer naar een jaar of 2, maar dan zijn de volgende alweer opgestaan. Daarom hebben de bedrijven bij de banken ook geen credit.

 

Alleen als je e.a. organisatorisch enorm goed op de rit heb, duidelijke afspraken op papier maakt, je steigers afbreekt als de klant niet op tijdbetaald en je een boekhouder hebt die je van goede informatie voorziet kun je een goede boterham verdienen denk ik.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

er is een goed in te verdienen, maar we hadden moeten zorgen voor een achterdeurtje, die hadden we, maar was niet hoog genoeg om , een projekt van een half jaar,een faill., een stop van 2 maanden te overbruggen. we bestaan nu sinds 1999 en hebben een goede stabiele klantenkring en voor we weer met een onbekende aannemer in zee gaan moet er wel heel veel gebeuren.

Link naar reactie
  • 0

Ja, dat is één van de grootste problemen: het betalingsgedrag in de branche. Juist de mentaliteit bij aannemers en (in mindere mate) schildersbedrijven maakten dat ik er in elk geval weinig lol in had...

 

Veel succes! We horen graag hier hoe de BD gaat reageren!

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.