• 0

Eerste keer BTW aangifte

Goedemiddag..

 

Ik ben inmiddels een week aan het zoeken op allerlei fora, maar ik kom er niet uit.

Sindskort ben ik een VOF begonnen, het is inmiddels tijd om de eerste keer BTW aangifte te doen, alleen ik heb nog niks ontvangen met de post, maar ook in de beveiligde omgeving van de belastingdienst staat geen aangifte klaar.

 

Wat nu?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Jeffrey,

 

Als je BTW-aangiftes per kwartaal moet doen, gaat de eerstvolgende aangifte over het 4e kwartaal van 2015. Deze moet je indienen (en indien van toepassing: ook betalen) vóór 31 januari 2016. Je hebt dus nog even de tijd.

 

Let erop dat er aparte inloggegevens zijn voor de VOF (voor de BTW-aangifte) en voor elk van de vennoten (o.a. voor de aangifte inkomstenbelasting).

 

De BTW-aangifte staat doorgaans aan het eind van het kwartaal klaar. Als je die de komende week nog niet ziet, kun je het beste even de belastingtelefoon bellen (0800-0543). Soms moet je de eerste BTW-aangifte nog op papier doen.

 

 

Lexicom Administratie & Belastingen - Haarlem - www.lexicom-administratie.nl

Link naar reactie
  • 0

Je moet communiceren. (Toch al een handige vaardigheid voor een ondernemer.) Bel de belastingdienst. Blijf waar nodig aandringen. Maak aantekeningen van wat er wordt gezegd.

 

Je bent verplicht aangifte te doen. Blijven wachten tot je iets van de belastingdienst hoort, is (hier spreekt persoonlijke ervaring) geen winnende strategie.

 

Weet je trouwens zeker dat het tijd is aangifte te doen? Als je per kwartaal aangifte moet doen, is daar pas in januari sprake van (zoals Lex van Roode al aangeeft).

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.