Ik ben net nieuw op het forum van higherlevel, maar zie veel interessante onderwerpen staan en wil graag een actief lid worden.
Ik heb een vraag aan jullie.
Het bedrijf waar ik werkzaam ben gaat de grote verandering aan om grondstoffen in plaats van per as, over water aan te voeren. Het zal gaan om zeer grote tonnages die via Rotterdam en Frankrijk over de binnenwateren naar Zuid-Oost Nederland gaan. Nu zit ik al met wat problemen waar ik tegen aan loop. De bedoeling is om CIF en FOB in te kopen.
Zoals over het cognossement, ik weet dat je dit document nodig hebt wanneer de lichter aankomt en dat dit als eigendomsbewijs geldt. Maar het cognossement wordt pas per post verzonden zodra de lichter in Rotterdam geladen is? Dit betekent dat het document regelmatig pas aankomt NADAT de lichter aankomt. Wat gebeurt er dan? Ik heb officieel niet het eigendomspapier om aan te tonen dat het van mij is en kan het dus niet ondertekenen en een kopie aan de schipper meegeven?
Daarnaast heb ik bij CIF te maken met verzekeringscertificaten hoorde ik, maar heb geen idee hoe dit zit.
En als laatste krijg ik te maken met een "aandiening". Hier is op internet helemaal niets over te vinden, maar ik hoorde dat dit een belangrijk document is aangezien hier het contractnummer gelinkt wordt aan het schip?
Ik ben nog heel onbekend met aanvoer over water en hoop dat iemand me met deze drie "documenten" kan helpen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Bas Agro
Bas Agro
Hallo allemaal,
Ik ben net nieuw op het forum van higherlevel, maar zie veel interessante onderwerpen staan en wil graag een actief lid worden.
Ik heb een vraag aan jullie.
Het bedrijf waar ik werkzaam ben gaat de grote verandering aan om grondstoffen in plaats van per as, over water aan te voeren. Het zal gaan om zeer grote tonnages die via Rotterdam en Frankrijk over de binnenwateren naar Zuid-Oost Nederland gaan. Nu zit ik al met wat problemen waar ik tegen aan loop. De bedoeling is om CIF en FOB in te kopen.
Zoals over het cognossement, ik weet dat je dit document nodig hebt wanneer de lichter aankomt en dat dit als eigendomsbewijs geldt. Maar het cognossement wordt pas per post verzonden zodra de lichter in Rotterdam geladen is? Dit betekent dat het document regelmatig pas aankomt NADAT de lichter aankomt. Wat gebeurt er dan? Ik heb officieel niet het eigendomspapier om aan te tonen dat het van mij is en kan het dus niet ondertekenen en een kopie aan de schipper meegeven?
Daarnaast heb ik bij CIF te maken met verzekeringscertificaten hoorde ik, maar heb geen idee hoe dit zit.
En als laatste krijg ik te maken met een "aandiening". Hier is op internet helemaal niets over te vinden, maar ik hoorde dat dit een belangrijk document is aangezien hier het contractnummer gelinkt wordt aan het schip?
Ik ben nog heel onbekend met aanvoer over water en hoop dat iemand me met deze drie "documenten" kan helpen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51612-documenten-eerste-keer-aanvoer-over-water/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag