• 0

Businessplan workout day

Als we nou eens een soort businessplan workout day organiseren, waar een groepje ondernemers elkaars plannen aan horen, feedback geven en hierdoor in een korte tijd tot resultaten komen.

 

Om maar concreet te zijn:

 

Wanneer: Op vrijdag 8 april.Begint om 8:00 eindigt uiterlijk op 24:00 uur.

 

Waar: Locatie nog onbekend (misschien dat iemand ons kan faciliteren).

 

Voor wie: Maximaal 8 ondernemers die met de rollout van een nieuw produkt of dienst bezig zijn, en dat binnen 6 maanden willen lanceren. (ik of één iemand beoordeeld de concepten, moeten haalbaar zijn)

 

Hoe gaan we het doen: smorgens presenteert iedere ondernermer zijn plan. Vervolgens hebben we 8 tafels (misschien moeten we dit terug brengen naar 4) S'middags loopt iedere ondernemer iedere tafel af en geeft zijn feedback en input. Al of niet ondersteund door een handige brainstorm tool.

 

We zouden dit ook online kunnen doen, maar denk dat bij elkaar komen meer zoden aan de dijk zet.

 

Kosten: Dekkend. Oftewel ruimte moet gehuud kunnen worden (nogmaals misschien kan iemand ons hier onderdak geven) broodjes kofie en limonade moet betaald worden). Maximaal zo'n 75- 150 euro p.p.

 

We gaan niet eerder uit elkaar voordat alle plannen concreet af zijn.

Misschien twee extra dagen twee weken er na. Geen bla bla verhalen, to the point en gewoon een dag keihard werken.

 

Het is maar een idee en een schot voor de boeg, als je voor succes wil gaan...

 

Perry

 

Wie hebben zich ondertussen aangemeld?

Merkava (Maas en Waal)

jwillem (Den Haag)

Perry (Nieuw Vennep)

Emanual (Nieuw Vennep) (nog niet zeker)

 

 

Ideeën waar te houden:

- Groningen (italiaans restaurant)

- Nieuw Vennep (ik weet misschien wat leuks, maar moet ik eerst vragen)

- In den Haag bij Jan Willem (denk dat het te klein is)

Iemand ander nog suggesties?

 

Wanneer:

- Vrijdag 8 april (het is wat kort dag, maar laten we maar even staan)

 

Hoe/Agenda:

- 08:30 - 9:00 Inloop/kofie

- 09:00 - 10:00 Plan 1.

- 10:00 - 11:00 Plan 2

- 11:00 - 12:00 Plan 3

- 12:00 - 13:00 Lunch

- 13:00 - 14:00 Herhaling plan 1

- 14:00 - 15:00 Herhaling plan 2

- 15:00 - 16:00 Herhaling plan 3

 

Op een vervolg datum opnieuw presenteren waar input is verwerkt.

 

Prijs: Kosten dekkend. Afhankelijk van voor investering, vooruit betalen of ter plekke geld in een pot doen.

 

Opmerkingen:

- Ik denk dat 8 presentaties te veel is. Misschien beter om maximaal 4 of 5 te doen. mmm

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Forumleden,

 

Goed initiatief, Ik ben erbij. 8 april is prima. Ik stel voor om een presentaties (max 10 min) te houden over 1 of meerdere mogelijke bedrijfsconcepten.

Per presentatie discuseren/braninstrormen over de haalbaarheid.

 

Ikzelf zit in Den Haag. ik heb wel een tweetal zaaltjes tot m'n beschikking in het centrum van Den Haag, maar moet eventjes kijken of deze vrij zijn.

 

Groet JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Hier vanuit Groningen mischien een combinatie van onderdak & vrije tijd.

Een leuke Horeca-gelegenheid op de grote markt met italiaanse sfeeren.Eventueel leuk na een lunch of diner om daar na te tafelen met een koffie die je lang niet hebt geproefd!!

Zelf ben ik actief daar en ben ontwikkelend naar zelfstandigheid en ben dus nauw aanwezig bij diverse bijeenkomsten/seminars.

 

a.s. donderdag ABN stationsweg 1 - Financien - Ondernemerschap georganiseerd door Stichting Diversiteit&Arbeid.

 

[glow=red,2,300]Er gaat niets boven Groningen[/glow]

Link naar reactie
  • 0

Oké. nou klinkt goed.

 

Ik zelf heb wel meer het idee wat we wat aparte ruimtes moeten hebben.

 

Als we met z'n allen in één ruimte gaan zitten kakelen, wordt denk ik een een beetje een chaos.

 

Idee is dat eerst met z'n allen elkaars ideeën aan horen en misschien is het vervolgens wel leuk als een ieder elkaars ideeën opnieuw gaan presenteren, dus dat je als creator weer je idee door een ander gepresnteerd krijgt. Vervolgens stel ik een aantal brainstormmethodes voor zoals die van Edward de Bono (six thinking hats) of de PMI leg ik daar wel uit. Hebben we gekleurde hoedjes voor nodig, zet mijn kids wel even aan het knutselen:-)

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Ideeën voor meer structuur en aanpak zijn van harte welkom overigens:-)

 

Pas op, ik kan heel slecht organiseren:-) Maar zal me best doen:-)

 

Laat ik de eerste topic regelmatig veranderen bij nieuwe deelnemers.

 

 

Perry

 

 

Is het een idee om het business pal als leidraad te gebruiken voor de dagindeling.

 

We beginnen met de presentatie en dan vervolgens de onderdelen van het businessplan pakken, en zo stuk voor stuk doorlopen.

En per onderdeel tijd reserveren zodat aan het eind alles behandeld is.

Link naar reactie
  • 0

<>

 

Lijkt me een goed plan. Vermoed alleen dat 8 planneen op één dag te veel is. Ik denk eerder aan maximaal 3 plannen, die tegen zo'n 8 ondernemers wordt geklankbord.

 

S'morgens wordt dan ieder plan gepresenteerd en smiddags nog een keer.

 

Uitgangspunt is dat de plannen concreet af komen.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

 

In principe zouden we terecht kunnen bij Syntens.

 

Mogen we gebruik maken van een vergaderzaal met beamer.

 

We worden tevens van input voorzien hoe we dit gestructureerd zouden moeten faciliteren. Het moeten wel wat meer technische starters zijn. Dus geen koffieshops of groentewinkel (als je echt wil is het geen probleem, ik heb wat ruimte geschept).

 

Het is in Utrecht

Waterstraat 47

 

Verder zijn 8 plannen wat veel. Beter is het om eens met maximaal 4 te beginnen.

 

Oftwel, Wie gaan er concreet mee?

 

Geen kosten voor zaalhuur mogelijk wel koffie en broodjes af te rekenen.

 

Resultaat: - je plan nog meer geconcretiseerd, nieuwe inzichten en inspiraties.

 

Stuur me nogmaals even een PM om je aan te melden.

 

Perry

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Op 8 april hebben we bij Syntens in Utrecht een zogenoemde businessplan workout day gepland.

 

Houdt in dat maximaal 4 ondernemers een idee/plan kunnen presenteren die gezamelijk zover als het maar kan af wordt gemaakt (niet letterlijk, maar figuurlijk:-)

 

Inmiddels hebben zich 3 ondernemers aangemeld en enkele mee denkers (personen die geen plan hebben, maar het wel leuk vinden om mee te denken, klankborden etc.)

 

In principe zouden we er dus nog één ondernemer bij kunnen hebben?

 

Het geheel wordt begeleid door Syntens consultants. Er zijn geen kosten aan verbonden, wel voor de mogelijke koffie en broodjes.

 

Mocht je daar zin hebben, of wil je als meedenker komen, laat het me weten. We kunnen nou ook weer niet al te veel kijkers gebruiken:-)

 

Van te voren wordt wel verwacht dat je mogelijk een zogenaamde non disclosure moet tekenen, maar daar is niks mee lijkt me.

 

Laat het me weten, stuur ik je het exacte bezoekadres in Utrecht waar we het gaan houden.

 

Begint om 9:00-9:30 eindigt om 16:30 (misschien langer)

 

Bij succes zullen meerdere van deze dagen al of niet in samenwerking met Syntens worden georganiseerd.

 

Ik hoor het wel,

 

Perry

Tel.: 0252 624 824

 

Link naar reactie
  • 0

kunnen ze bij syntens dit niet landelijk doen?

workouts op op gebied faciliteren

zelf doe ik het in het RTC in Alkmaar regelmatig (www.smartstarter.nl) maar het probleem is altijd dat de faciliteiten niet betaald kunnen worden door de starters zelf en dus gefaciliteerd moeten worden.

Lijkt mij iets voor Syntens.

 

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.