Dit is een waarschuwing voor mensen die een eigen webserver draaien!
"Google is veruit de gevaarlijkste website op het internet" :o , daar begint het artikel mee uit Chip 04 -2005. Omdat google gebruik maakt van het indexeren van alle bestanden die onbeveiligd op internet staan, dus ook wachtwoorden en strenge vertrouwelijke documenten, kun je echt alles vinden via goolge.
Zelf heb ik het nog niet geprobeert en ik zie het nut voor mij ook niet dat te gaan doen, maar met een paar trefwoorden intypen in google en je krijgt:
Geheime documenten van bedrijven en derden
gebruikersgegevens van webwinkels
legale mp3's in archief- en backupmappen ::)
Je kunt het zo gek niet opnoemen of google vind het allemaal. De hack voor het opsporen van creditcardnummers is reeds afgedicht.
Er is een programma te downloaden waarmee je de google-lekken kan opspeuren en webservers kan beveiligen: sensepost
Chip heeft een 6-stappenplan in het blad gezet hoe je dit programma kan gebruiken om je te beveiligen tegen de lekken.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Wessels - IT Projectmanager
Wessels - IT Projectmanager
Dit is een waarschuwing voor mensen die een eigen webserver draaien!
"Google is veruit de gevaarlijkste website op het internet" :o , daar begint het artikel mee uit Chip 04 -2005. Omdat google gebruik maakt van het indexeren van alle bestanden die onbeveiligd op internet staan, dus ook wachtwoorden en strenge vertrouwelijke documenten, kun je echt alles vinden via goolge.
Zelf heb ik het nog niet geprobeert en ik zie het nut voor mij ook niet dat te gaan doen, maar met een paar trefwoorden intypen in google en je krijgt:
Je kunt het zo gek niet opnoemen of google vind het allemaal. De hack voor het opsporen van creditcardnummers is reeds afgedicht.
Er is een programma te downloaden waarmee je de google-lekken kan opspeuren en webservers kan beveiligen: sensepost
Chip heeft een 6-stappenplan in het blad gezet hoe je dit programma kan gebruiken om je te beveiligen tegen de lekken.
Meer info:
http://johnny.ihackstuff.com
www.google.com/apis
www.searchlores.org
Op zoek naar een webdesigner? - Martijn Wessels Webdesign
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5178-spioneren-met-google/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag