digitale bestanden archiveren

Aanbevolen berichten

Vraag: Voor ons bedrijf wil ik alle bestanden die we hebben archiveren. Hierbij zijn nieuwsberichten, back-ups van de websites, agenda's, notulen, noem maar op met ook alle soorten extensies. Heeft iemand een programma om bestanden te archiveren en te zoeken in datzelfde archief naar bestanden?


Natuurlijk kan je het simpel oplossen door gewoon Windows Explorer te gebruiken, maar ik wil de bestanden graag onderverdelen in categorieën en een stuk tekst aan toevoegen waarop ik kan zoeken. Nu zijn het weliswaar nog niet veel bestanden maar ik denk dat over een jaar het aantal bestanden en soorten erg zijn opgelopen. Over een jaar is het dan moeilijk zoeken naar de juiste bestanden, dus ik denk dat ik beter nu kan beginnen aan een systematische opslag van de bestanden dan over een jaar alles nog een keer uitzoeken en archiveren.


Even een opsomming wat ik zoek (voor de duidelijkheid ;)):
  • archiveren van bestanden
  • categorie geven aan de bestanden
  • tekst toevoegen met uitleg over het bestand
  • zoeken naar bestanden in het archief

 

Op zoek naar een webdesigner? - Martijn Wessels Webdesign

Link naar reactie

Wij gebruiken tot volle tevredenheid OWL knowledgebase. Zie voor een demo en download OWL. OWL biedt o.m. de mogelijkheid tot archiveren, indelen in categorieën, ordenen, wijzigen, versionering. Je kunt er verder bestanden met diverse extensies (o.a. pdf, doc, xls) in opslaan. Structuur is eenvoudig naar eigen behoefte in te richten. OWL voorziet volgens mij volledig in je behoefte en biedt een goede zoekfunctie, niet alleen op titel of omschrijving, maar ook in het document zelf.

 

Een andere optie is Knowledgetree, eveneens OSS. Deze tool biedt ook nog de mogelijkheid om de routing volledig te beheren.

 

Succes.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Wij gebruiken tot volle tevredenheid OWL knowledgebase. Zie voor een demo en download OWL. OWL biedt o.m. de mogelijkheid tot archiveren, indelen in categorieën, ordenen, wijzigen, versionering. Je kunt er verder bestanden met diverse extensies (o.a. pdf, doc, xls) in opslaan. Structuur is eenvoudig naar eigen behoefte in te richten. OWL voorziet volgens mij volledig in je behoefte en biedt een goede zoekfunctie, niet alleen op titel of omschrijving, maar ook in het document zelf.

 

Ik begrijp dat jullie mij adviseren een online archiveringssysteem te nemen, zodat mijn medevennoten ook bestanden kunnen uploaden en zoeken? Oke, lijk mij ook de perfecte oplossing.

 

ik zie dat het een online archiveringssysteem is, met waarschijnlijk php en sql? Ziet het archiveringssyeem van jou er ook ongeveer zo uit bartroorda?

Op zoek naar een webdesigner? - Martijn Wessels Webdesign

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.