• 0

douane aangifte in Duitsland [Ned. bedrijf import uit China leveren in Dtsl.]

Hallo allemaal,

 

My company is in Netherlands, is it impossible to import products from China to Hamburg Germany , after all customs cases deliver the goods to German clients? Wat is het nadeel dan dat ik de goederen naar Rotterdam invoeren en daarna worden het naar Duitsland gebracht?

 

Alvast Bedankt!

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kan in Duitsland uiteraard ook douane aangifte doen. maar je zal dan de BTW vooruit moeten financieren. Deze moet je zelf zien terug te vorderen. Voor de invoerrechten maakt het niet uit dit is over al zelfde. Verder zal je op zoek moeten naar een duitse (douane) expediteur welke je kan vertegenwoordigen.

 

Maar wellicht kan BJM hier wat meer mee?

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

BJM is ook een lid op dit forum. Die weet nog even net iets meer van douane zaken dan dat ik doe.

 

Waar je dat andere stukje vandaan haalt zou ik niet weten. Kan je dit eens doorsturen? De EU is immers "1 land" alleen de BTW werkt anders(even makkelijk gezegd ). Als je die keurig betaald dan zie ik verder het probleem niet. Wanneer je die vervolgens terug krijgt is even een 2e(daar ligt vaak een probleem)

 

 

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi, Ik heb vandaag de belastingdienst gebeld. Wat ik gelezen heb klopt wel. Als ik de goederen in Duitsland (Hamburg) voer, vervolgens aan een Duitse klant ga leveren, dan geldt het andere regels.

Het is dan een binnenlandse handel in Duitsland, je kan het btw niet in Nederland terugvragen en je moet je eigen btw nr in Duitsland hebben. Het is niet meer een business tussen een Nederlandse importeur en een Duitse klant.

 

Hopelijk dat dit informatie andere mensen kan ook helpen.

 

Groetjes

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Beetje laat ingestapt in de discussie maar de antwoorden van Maarten zijn juist. Je kunt zonder vestiging in Duitsland invoeren, via een douane-expediteur, al of niet met fiscale vertegenwoordiging, Duits BTW-nummer is wel nodig. Nadeel is dat je de BTW bij invoer waarschijnlijk voor zal moeten schieten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.