Als beginnend ondernemer heb ik een administratieve vraag.
Samen met twee andere eenmanszaken huur ik een ruimte in een bedrijfsverzamelgebouw. Mijn bedrijf staat als hoofdhuurder geregistreerd, dus betaal ik de facturen aan de beheerder van het gebouw. Zelf factureer ik maandelijks aan de 2 andere bedrijven (overigens met volledige toestemming van de beheerder) voor het mede-gebruik van de ruimte.
Vraag: de opbrengsten van de onderhuur, dien ik dit als 'overige baten' in te boeken, zodat het buiten de omzetcijfers blijft, of ligt het meer voor de hand om dit als 'positief bedrag' te verrekenen met de huisvestingskosten?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jjwa
jjwa
Beste forumgebruikers,
Als beginnend ondernemer heb ik een administratieve vraag.
Samen met twee andere eenmanszaken huur ik een ruimte in een bedrijfsverzamelgebouw. Mijn bedrijf staat als hoofdhuurder geregistreerd, dus betaal ik de facturen aan de beheerder van het gebouw. Zelf factureer ik maandelijks aan de 2 andere bedrijven (overigens met volledige toestemming van de beheerder) voor het mede-gebruik van de ruimte.
Vraag: de opbrengsten van de onderhuur, dien ik dit als 'overige baten' in te boeken, zodat het buiten de omzetcijfers blijft, of ligt het meer voor de hand om dit als 'positief bedrag' te verrekenen met de huisvestingskosten?
Hartelijk dank!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52681-hoe-inkomsten-onderhuur-verwerken-in-administratie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag