• 0

Lange duur van de arbeidsrelatie / overeenkomst

Ik heb een overeenkomst met een klant en daarin staat het volgende:

 

“Deze overeenkomst loopt voor een periode van minimaal 3 maanden. Na deze periode wordt de overeenkomst per kwartaal automatisch verlengd met 3 maanden, totdat

opdrachtgever aangeeft de overeenkomst te willen beëindigen.”

 

 

Belastingdienst zei hierover:

“Uit het verzoek blijkt dat er een sprake kan zijn van relatief langdurige arbeidsrelatie. Dit draagt bij aan de conclusie dat sprake is van afhankelijkheid van de opdrachtgever.”

 

Ik liet de belastingdienst weten dat de overeenkomt slechts 3 maanden duurt en de opdrachtgever kan daarna stoppen wanneer hij wil. Maar haar mening wil ze toch niet veranderen.

 

Moet ik iedere kwartaal een nieuwe overeenkomst maken?

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik vermioed dat de pijn zit in de stellige verwoording van automatische verlenging, dat suggereert een doorlopend contract met een opzegtermijn van 3 maanden.

 

Maar nee, je moet niet elke 3 maanden een nieuwe overeenkomst te maken (al mag dat wel)

maar haal de automatische verlening eruit en zorg dat je na 3 maanden een korte verleningsbrief (mail) maakt met de strekking "we zetten de overeenkomst voort onder dezelfde condities als contract X voor een periode van X maanden.

 

Voordee voor jou is ook dat jij makkelijker tariefswijzigingen of andere wijzigingen kan doorvoeren als je dat wilt.

 

daarnaast gebeurt het in de praktijk heel vaak dat je een eerste overeenkomst hebt voor 3 maanden en dat je daarna doorwerkt en alleen mondeling afpsreekt dat je nog 1, 2 of 3 maanden blijft. maar dat is praktijk en kan ook tegen je werken. dus beste oplossing is geen automatisme opnemen in contracten en dus elke keer na afloop van de overeenkomst schriftelijk verlening bevestigen zoals beschreven.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.