Jump to content

startlevel

Senior
  • Content Count

    74
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

-1
  1. Ook niet als je een eenmanszaak of ZzPer bent?
  2. Op het internet kwam ik een artikel tegen met de titel "Parkeerkosten verhalen op de belastingdienst". Daarin staat : Klopt wat de site beweert? Kan ik parkeerkosten gebruiken als werkkosten?
  3. Ja zeker o.a. pensioen en andere kosten. Ik weet niet wanneer ik dat ga betalen. Ik heb een inschrijvingsformulier gestuurd naar sgb pensioen maar nog geen reactie ontvangen.
  4. Iemand heeft mij tijdens mijn vakantie vervangen. Ik betaalde aan hem €649 netto. Bruto is dat: €792 incl: SGB: €38, 86 PAWW: €2.38 Loonheffing: € 102,56 Vervolgens deed mijn salarisadministratie aangifte loonheffing en ik moest €259 betalen Ik moet volgens mij nog meer betalen zoals Pensioen. Op journaalposten staat namelijk een totaal bedrag van €1.057,50. De kosten die ik tot nu toe betaald heb zijn lager dan €1.057,50. Welk bedrag is aftrekbaar in de aangifte IB: bruto loon 792 totaal bedrag in journaalposten €1.057,50. Of zelf berekenen : 649 (netto) + 2,38 (PAWW) + 259 (loonheffing) + andere kosten die ik nog moet betalen.
  5. Is het zo makkelijk? Het probleem wordt alleen maar groter. Als het bedrijf niet verkocht is, dan moeten ze mij ook betalen voor het beëindigen van mijn contract. Het incassobureau heeft van mij 1000 euro gekregen en vindt dat hij de zaak moet afronden. Hij wil mijn geld niet terugbetalen. Een advocaat inschakelen voor het oplossen van mijn problemen met de oude eigenaar, Nieuwe eigenaar en met incassobureau kost mij veel geld en energie die ik niet heb. Ik vind het een hel, sorry maar dit is niet makkelijk. Opgeven wil ik niet doen.
  6. NEEEEE!!!!!!! Laat me raden: no cure no pay incassobureau? Trap er dan aub niet in: grote kans dat het je enorm veel geld kost. Lees ook even deze draad Er moeten geen juristen een BV gaan dagvaarden: er moet een advocaat naar de hele zaak (alle documenten, oa overeenkomst & correspondentie) kijken en pas op basis daarvan bepalen wat de beste stap is Klopt. no cure no pay incassobureau. Ze hebben 2 weken lang contact gehad met de klant. Moet ik dit incassobureau betalen, als ik tegen dit bureau zegt dat ik ermee stop en dat ik een advocaat ga inschakelen ? Ik heb ze ook bijna 1000 euro betaald voor het dagvaarden van de bv. Ze gaan de brief vandaag of morgen sturen. Als ik nu stop, moet ik ze veel geld betalen.
  7. Beste Roel, Er is inderdaad angst. Ik ben een startende ondernemer die zoiets nooit heeft meegemaakt. Mijn incassobureau zegt dat ze ook juristen hebben en dat ze de BV gaan dagvaarden.
  8. Ik vraag een advies van jullie om te voorkomen dat ik verder ga met "aanmodderen". Als ik wist wat er precies aan de hand is en wat ik moet doen, dan was ik hier niet. Zal ik de oude en de nieuwe eigenaars vragen om mij een brief te sturen waarin staat dat ik niet hoef te komen? Als ik de brief niet ontvang, dan ga ik daar terug. Dit is natuurlijk ook aanmodderen.
  9. De "oude eigenaar" die beweert dat hij zijn bedrijf verkocht heeft. Dus de eigenaar van het nieuwe bedrijf.
  10. In andere topics had ik het over een klant die niet wil betalen en hij heeft nog niets betaald. Hij zei dat het bedrijf verkocht is en ik moest daarom weg. Mijn incassobureau heeft de gegevens van de klant op de website van KVK uitgezocht en het blijkt dat het bedrijf 7 maanden geleden uit de KVK is uitgeschreven. Ondanks dat het bedrijf opgeheven is, heb ik een paar maanden daar gewerkt en ik werd betaald door het bedrijf dat opgeheven is. Op hetzelfde adres is 1 bedrijf gevestigd en de oude eigenaar is nog steeds de eigenaar van het nieuwe bedrijf. Maar via email en internet lieten ze hun leden weten dat het bedrijf verkocht is en de naam van de nieuwe eigenaar hebben ze ook vermeld. Mij hebben ze geen bericht of brief gestuurd. Als de oude eigenaar nog steeds de eigenaar is van het nieuwe bedrijf, dan moet ik daar blijven werken. Waar kan ik controleren of het bedrijf inderdaad verkocht is?
  11. In de vergelijking ga je focussen op je goede punten en de slechte punten van de concurrent. De concurrent heeft ook goede punten en je hebt ook slechte punten. Ongetwijfeld ga je jouw minpunten niet vermelden , omdat ze je klanten kosten. Als je dit doet, dan maak je de concurrent zwart en dit is geen eerlijke concurrentie. Deze concurrent gaat ook beginnen met het zwartmaken van je werkwijze, klantvriendelijkheid, etc. Dit is oorlog tussen twee concurrenten en de consumenten houden niet van dit soort praktijken.
  12. Maar waar kan je zien dat iemand niet te vertrouwen is? Aan zijn naam, afkomst, geaardheid, geloof, ..? Een klant van mij heet Somiya met een hoofddoek en betaalt altijd op tijd. Een klant van mij heet Marc en betaalt niet ondanks verschillende herenigingen, sommatie en het inschakelen van incassobureau. Uiteraard kan je niet alles aannemen. Iemand heeft mij een keer gebeld en was erg boos op zijn webdesigner en ik zei tegen hem “Ik stuur je straks een offerte”, maar dat heb ik niet gedaan. Iemand die zo erg boos wordt, wil ik niet als klant hebben. Deze man heet trouwens Marcel.
  13. ja en nu staat er: Maar wat wil je hiermee zeggen? Is dit een algemene constatering (zo ja, dan heb je inderdaad gelijk) of reageer je op Bob en zeg je tegen hem dat hij discrimineert (want dat haal ik uit zijn tekst nergens, maar die tekst quote je wel). groet Joost HL admin het is een algemene constatering. Ik kan Bob niet en hoe kan ik hem van iets beschuldigen als ik hem niet kan?
  14. Ik wijs ook klanten af, maar ik zeg niet tegen ze: "Je bent homo, moslim, vrouw, je heet bambo, etc." Als ze niet betalen dan moet je een incassobureau inschakelen. Een klant van mij heet geen Soeud, maar heeft een "normale-naam" wil mijn geld niet betalen . Wanbetalers kan je niet aan de naam zien.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept