• 0

BBZ bij stoppen van bedrijf?

Volgens de site van de rijksoverheid en ondernemersplein heb je recht op een BBZ uitkering als je je bedrijf wilt eindigen als het niet meer levensvatbaar is. Ik voldoe aan alle voorwaarden die op deze sites staan maar nu zegt de gemeente dat ik hier niet voor in aanmerking kom. Hoe zit dit nu?

Ik zit met de handen in het haar en heb geen inkomen.

Met vriendelijke groet,

 

modedit: naam verwijderd

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens de gemeente is de BBZ voor bedrijven die slecht lopen en een doorstart willen maken en geldt de BBZ niet voor het stoppen van het bedrijf. Dit werd telefonisch meegedeeld door de desbetreffende afdeling (werk en inkomen) terwijl ik een afspraak wilde maken om naar de gmeente toe te gaan.

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Je zegt telefonisch te zijn afgewezen toen je een afspraak wilde maken.

Even beetje bot geformuleerd, je bent niet afgewezen, je bent afgepoeierd..

 

wat formeler gesteld je kunt niet telefonisch worden afgewezen voor een bbz, men zal toch echt beter naar je situatie moeten hebben geken omdat te kunnen beoordelen

Kortom, terugbellen en iets nadrukkelijker aandringen op een afspraak ten einde te kunnen vaststellen of je wel of niet in aanmerking komt. ze mogen/kunnen je niet zomaar telefonisch mededelen dat je niet in aanmerking komt en daarom geen afspraak kunt maken.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Regeling is bedoeld om bedrijf te beeindigen bij ondernemer 55+ en die te voorzien van inkomen op bijstandsniveau. Je geeft aan 47 te zjjn dus je voldoet niet aan voorwaarde.Zou toch aandringen op afspraak met sociale dienst.

 

In hoeverre ben jij jn staat je bedrijf je bedrijf te staken zonder financiele kleerscheuren?

Als dat mogelijk is bedrijf uitschrijven en aanvraag indien voor bijstandsuitkering, naast pogingen om inkomen te genereren uit loondienst. Inschrijven uitzendbureau's e.d. Dit laatste kan je nu ook al doen!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.