• 0

vof en in loondienst

hallo,

 

ik heb al meer dan 20 jaar een vof,maar werk sinds kort ook in loondienst voor 20 uren.dit is makkelijk te combineren met mijn vof.nu echter heb ik de aanbieding gekregen om 40 uren in loondienst te komen.dat kan ik ook nog combineren met mijn vof,mits ik voor de overuren een nota kan sturen als zelfstandige,anders kom ik nooit aan mijn uren voor de zelfstandige aftrek.mijn werkgever zegt dat dit niet kan,en dat ik een var moet overleggen en verder moet ik bewijzen dat ik meer dan 5 klanten heb.dit geldt toch niet voor een vof,ik ben toch geen zzp-er.wie kan me hier over inlichten

 

gr.clara

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

het is niet mogelijk om voor dezelfde werkzaamheden zowel in loondienst te zijn en ook (deels) betaald te krijgen als ondernemer. VAR heeft niets met je rechtsvorm te maken ook iemand met een bv kan een var nodig hebben.

 

een VAR is een verklaring arbeidsrelatie, waarmee je verklaart door het beantwoorden van vragen dat er geen sprake is van werknemersschap (arbeidsrelatie) en dat wordt goedkeurd (of niet)

als jij werknemer bent kun je dus onmogelijk verklaren dat er geen arbeidsrelatie is.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Geachte,

 

Hierbij staat simpelweg het ondernemerschap ter discussie. Dit of u nu wel of niet in een VOF verband werkt.

Een VAR verklaring is slechts een risico afdekking voor de ondernemer waarvoor u werkzaam bent, in die zin dat hij afgedekt is tegen een naheffing loonbelasting en sociale premies.

 

Als u in loondienst bent kunt u overuren niet als zelfstandig ondernemer declareren.

Als de VAR inhoudelijk wordt beoordeeld dient u er rekening mee te houden - dat indien u dit niet juist heeft gedaan de aanslagen loonbelasting en sociale verzekeringspremies bij u worden nageheven.

 

Neem indien nodig in dit opzicht geen enkel risico.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ben Wustenveld RBC

mod edit, bedrijfsnaam en website kunnen in de handtekening via je profiel.

 

B. Wustenveld

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.