• 0

Webshop enzo

Hallo,

 

Ik wil graag een webshop opzetten. Het technische aspect is geen probleem.

Het 'probleem' is dat ik op zoek ben naar een product (of meerdere) om aan te bieden.

 

Het is namelijk zo dat ik er niet op uit ben om op deze manier even makkelijk binnen te lopen. Ik weet dat er veel bij komt kijken. En dat is nu de achterliggende reden: ervaring opdoen. Al het gebeuren er omheen wil ik documenteren en bestuderen om daar weer wat mee te gaan doen.

 

Ok, zoals ik dus al zei ben ik opzoek naar iets om te verkopen. Mijn vraag is dan ook, hoe kan ik dat het beste aanpakken. Ik wil best dingen importeren, dat is geen punt. Maar hoe kom ik in contact met buitenlandse ondernemers (china, amerika of wat dan ook) om me te orieenteren wat ik zou kunnen laten overkomen en op internet aanbieden.

 

Het klinkt vast een beetje vaag, maar misschien zijn hier mensen die me op weg kunnen helpen.

 

Met vriendelijke groet,

Soto.

____________ (online).

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet ook niet goed wat sjakie bedoeld.

 

"It will take about 27 days from Shanghai to Wintergreen,Holland." zei hij. Een tussenstop in Wintergreen kan dat de bedoeling zijn? Of is dan onlogisch. Ik mail hem nog wel, maar het blijft lastig dat heen en weer gemail...

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

Ik geloof niet dat we hier iets hebben dat Wintergreen heet, ook geen bedrijf of iets dergelijks... misschien vergist-ie zich in het land?

 

Het product zit in een doos van zo'n 80x40x60cm ongeveer denk ik. Ik wou een stuk of 5/10 samples laten overkomen. Die kan ik dus beter over laten vliegen. Ns ff kijken hoe dat in zn werk gaat.

 

Dat zijn flinke pakjes zeg... overvliegen van 1 of 2 pallets zou nog best eens flink prijzig kunnen worden!

Link naar reactie
  • 0

Ik geloof niet dat we hier iets hebben dat Wintergreen heet, ook geen bedrijf of iets dergelijks... misschien vergist-ie zich in het land?

 

Het product zit in een doos van zo'n 80x40x60cm ongeveer denk ik. Ik wou een stuk of 5/10 samples laten overkomen. Die kan ik dus beter over laten vliegen. Ns ff kijken hoe dat in zn werk gaat.

 

Dat zijn flinke pakjes zeg... overvliegen van 1 of 2 pallets zou nog best eens flink prijzig kunnen worden!

 

Idd, daarom ben ik daar vanaf gestapt. Per boot is gewoon veel goedkoper.

 

 

Langzaam krijg ik steeds meer een beeld van het hele plaatje en begin me af te vragen of alle kosten om een product hier naar nederland niet teveel worden. Anders word de winstmarge maar een paar procent..

Moet alles nog eens goed doorrekenen dus.

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

Gelukkig maar :).

 

Alleen het valt me tegen van jullie dat Wintergreen unknown is. Dat blijkt dus gewoon Rotterdam te zijn! Die chinees zal ook wel denken, maar goed ik dacht dat hij het over een plaats had.

 

Wintergreen, wist niemand dat?

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

Nee wel vaag idd ik kan er ook niet veel over vinden. Zouden ze het zo in china noemen??

 

Ik quote hem even:

Wintergreen (also called Rotterdam) is the large port in Holland (Netherlands).It is in Holland, isn't it?

 

dus ???

 

 

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

misschien moet je hagelslag gaan exporteren naar noorwegen, dat kennen ze daar niet.

 

leuk, een website met hagelslag!!!

best vernieuwend

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0

Nee wel vaag idd ik kan er ook niet veel over vinden. Zouden ze het zo in china noemen??

 

Ik zou voor de zekerheid eens bij de douane informeren of aan die Chinees vragen om de term Rotterdam te gebruiken. Wie weet waar je spullen straks terecht komen, het klinkt nu al als "zending ernstig vertraagd".

 

VrGr

Het is geen topprestatie om nooit te vallen, maar om na het vallen weer op te staan.

Link naar reactie
  • 0

Stand tot nu toe:

 

Die china vriend was best aardig. Bleef ten alle tijden beleefd. Goed volk moet ik zeggen. Maar de koop gaat niet door. Teveel haken en ogen en teveel kosten.

 

Voorlopig staat 'alles' stil. Misschien toch een ander product zoeken en vinden. Zo makkelijk is t nog niet eens.

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik wil graag een webshop opzetten. Het technische aspect is geen probleem.

Het 'probleem' is dat ik op zoek ben naar een product (of meerdere) om aan te bieden.

 

Het is namelijk zo dat ik er niet op uit ben om op deze manier even makkelijk binnen te lopen. Ik weet dat er veel bij komt kijken. En dat is nu de achterliggende reden: ervaring opdoen. Al het gebeuren er omheen wil ik documenteren en bestuderen om daar weer wat mee te gaan doen.

 

Ok, zoals ik dus al zei ben ik opzoek naar iets om te verkopen. Mijn vraag is dan ook, hoe kan ik dat het beste aanpakken. Ik wil best dingen importeren, dat is geen punt. Maar hoe kom ik in contact met buitenlandse ondernemers (china, amerika of wat dan ook) om me te orieenteren wat ik zou kunnen laten overkomen en op internet aanbieden.

 

Het klinkt vast een beetje vaag, maar misschien zijn hier mensen die me op weg kunnen helpen.

 

Met vriendelijke groet,

Soto.

 

Importeren lijkt me in eerste instantie een te grote stap. De reden hiervoor ligt in het feit dat het dan om aanzienlijke aantallen gaat (dus relatief veel geld kwijt aan een voorraad, onbekendheid met de materie, etc. Mocht je het toch in contact willen komen met buitenlandse firma's, kijk dan eens op http://www.alibaba.com

 

 

Verder ben ik van mening dat je niet zo maar een product kiest om te gaan verkopen. Je moet er feeling mee hebben, jezelf ermee kunnen identificeren.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Importeren lijkt me in eerste instantie een te grote stap. De reden hiervoor ligt in het feit dat het dan om aanzienlijke aantallen gaat (dus relatief veel geld kwijt aan een voorraad, onbekendheid met de materie, etc. Mocht je het toch in contact willen komen met buitenlandse firma's, kijk dan eens op http://www.alibaba.com

 

 

Verder ben ik van mening dat je niet zo maar een product kiest om te gaan verkopen. Je moet er feeling mee hebben, jezelf ermee kunnen identificeren.

 

Ik begrijp je reactie, maar zoals in dit topic te lezen is, zijn mijn beweegredenen voor dit idee toch iets anders dan normaal.

 

Wat betreft dat import gebeurem, dat is idd een hoop gedoe moet ik zeggen. Voorlopig ben ik daar vanaf gestapt.

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

Hallo Sotoocom,

 

Ik heb je vraag gelezen. Ik heb misschien wel een product wat je zou kunnen gebruiken, we zoeken hier zo ie zo een afzet kanaal of kanalen voor.

Het is een geheel nieuw product ( heb net de uiteindelijke versie binnen ontvangen).

 

Mocht je meer willen weten stuur me dan een email.

 

Gr Eus 18

 

www.tankey.info

 

(dit is niet het product waar het om gaat)

Link naar reactie
  • 0

Het schiet maar niet op.

 

Heb nog steeds geen leuk product gevonden. :(

 

 

Oproep: wie maakt/heeft/weet leuke producten die nog niet massaal aangeboden worden.

 

Had niet gedacht dat t zo moeilijk zou worden iets leuks te verzinnen.

 

Groetjes

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

volgens mij bestaan er tegenwoordig geen producten meer die nog niet aangeboden worden via internet, tenzij je zelf wat nieuws verzint, en daar komt teveel werk en investeringen bij kijken lijkt mij.

ik heb zelf volgens mij al gauw 40 concurrenten, en dat zijn dan alleen maar internetshops, toch gaat het prima. als je maar zorgt dat je service goed genoeg is, goede prijzen met leuke artikelen, dan kom je al een heel eind. hoe kan jij beter zijn dan de concurrent, wat wil een klant, bedenk iets wat concurrent niet heeft maar waar klant wel blij mee zou kunnen zijn, etc.

Link naar reactie
  • 0

Er zitten ondertussen wat dingen aan te komen.

 

Moet nu gaan bepalen welke richting ik op wil. Hoe ik het ga presenteren (professioneel of ludiek bijvoorbeeld) en wie ik allemaal wil bereiken.

 

Jammer dat ik nog steeds niet weet wat voor shop Anna nou heeft. Maar ik kom er nog wel een keer achter :p.

 

 

Groet Soto. Later meer...

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

Hey wie loopt hier te spammen in mn topic :o??

 

Eh, waar ging die spam eigenlijk over? Was het een foute link ofzo? Alle info is welkom namelijk. Maar ik ga er vanuit dat de mods weten wat ze doen.

 

Toch word het steeds interessanter allemaal. Ik volg verschillende webshops en hun ontwikkelingen, maar ook diverse flops. Veel mensen denken even simpel een webshop op te kunnen zetten, trekken veel geld voor uit en krijgen dan geen klanten.

 

Ik denk dat er nog een hoop kansen liggen op dit gebied.

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

ik had als tip een link doorgeven van een paar jongens die ik ken die veel werk doen met azie.... blijkbaar werd dat gezien als spam... ik weet het ook niet.

Young Asian Business Consultancy

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.