• 0

BTW afdracht van goed doel/vereniging/instelling met ANBI-status.

Goede avond,

 

Ik heb een vraag over BTW over een goede doel.

Ik heb een goed doel als klant met een ANBI-status, maar ik weet niet precies hoe het met de BTW regels zit. Ik probeer een zo goed mogelijk voorbeeld te geven en hopelijk kan iemand mij helpen.

 

Als ik mijn dienst (fondsenwerving) aanbied aan het goede doel welke BTW tarief moet ik afdragen? Of zit het zo, omdat ik een klant heb die vrijgesteld is van BTW dat ik ook geen BTW hoef af te dragen? Hier een reken voorbeeld. Als ik €1000 voor het goede doel heb opgehaald en mijn commissie is 25%. Dan betaald het goede doel mij €250. Maar kan iemand mij het totaal plaatje laten zien en uitleggen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Of zit het zo, omdat ik een klant heb die vrijgesteld is van BTW dat ik ook geen BTW hoef af te dragen?

 

Nee. Het BTW tarief op jouw werkzaamheden is volledig afhankelijk van jouw dienst en wordt NIET beïnvloedt door tarief of vrijstelling van je opdrachtgever.

 

Fondsenwerving kan onder voorwaarden trouwens een BTW vrijgestelde activiteit zijn voor het goede doel zelf, volgens de Belastingdienst. Maar voor jou geldt dat dus niet.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 66 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.