• 0

Verrekening verliezen ivm aankoop woning

Beste allen!

 

Sinds 2011 voer ik een onderneming en heb in 2014 verlies uit werk en woning geleden van -2977.

Dit verlies is nu automatisch verrekend met mijn aangifte uit 2011, maar eigenlijk wil ik deze laten verrekenen met mijn aangifte uit 2013 omdat ik in dat jaar meer winst heb gemaakt en daardoor meer geld terug zou krijgen (1101 in 2013 tov 825 uit 2011). Nou lees ik overal dat dit verrekenen automatisch gebeurt door carry-back of carry-forward maar is deze beschikking dus definitief of kun je zelf kiezen met welk jaar je het verlies verrekent?

 

Daarnaast heb ik in 2014 een appartement gekocht en hierdoor kon ik 7564 in totaal als aftrekpost opvoeren, maar omdat ik dus in 2014 te weinig winst heb behaald kwam mijn belastbare winst uit op 4587 waardoor het verlies op -2977 is uitgekomen. Betekent dit dat ik het verschil (4587) niet meer kan opvoeren als aftrekpost in andere jaren?

 

Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

 

Groeten!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste,

 

dit topic gaat op slot, want dit zijn allemaal particuliere vragen. Middeling, inkomen box 1, Belastingdienst googlen biedt ongetwijfeld uitkomst.

 

Modgroet,

 

Highio

 

Mod edit: topic heropend na overleg/terugkoppeling medemod

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo omegaboomer,

 

Voor carryback geldt in de IB een vast volgorde en dat is eerst 3 jaar terug en dan 9 jaar voorwaarts. De site van de belastingdienst spreekt zelfs van een verplichte volgorde. Het is voor zover mij bekend niet mogelijk zelf voor een ander jaar te kiezen in de carryback (of carryforward).

er wordt toegepast op het oudste jaar omdat dat jaar het eerste eraf valt.

 

Ook voor jou aftrekpost geldt dat die is wel helemaal verrekend in 2014. Jij doet het voorkomen alsof je die 4537 euro geen aftrek hebt gehad, maar dat heb je wel, je ziet er alleen in euro's weing van terug omdat er nauwelijks of geen belasting betaald door het lage verzamelinkomen. .

Je kunt aftrekposten niet plannen en schuiven naar wanneer ze jou beter uitkomen. dat had je alleen kunnen bereiken door niet een 2014 een huis te kopen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 287 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.