• 0

W-8BEN advertentie inkomsten

Hallo,

 

Ik heb een aantal apps gemaakt waarin ik inkomsten genereer door middel van het plaatsen van advertenties. De advertenties komen van een bedrijf uit de VS. Nu moet ik een W-8BEN formulier invullen van de Amerikaanse belastingdienst:

https://www.irs.gov/pub/irs-pdf/fw8ben.pdf

 

Om aanspraak te maken op vrijstelling van het betalen van belasting aan de VS moet ik bij vraag 10 invullen op grond van welke type inkomsten uit het handelsverdrag met Nederland het gaat. Ik heb alleen geen idee in welke categorie advertentie inkomsten vallen.

Hier is de lijst waaruit gekozen dient te worden:

https://www.irs.gov/pub/irs-trty/nether.pdf

 

Heeft iemand een idee onder welk type inkomsten de advertentie inkomsten vallen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heeft iemand een idee onder welk type inkomsten de advertentie inkomsten vallen?

Als je dit bedrijfsmatig doet en je geeft de inkomsten op als RoW (resultaat overige werkzaamheden) of WuO (winst uit onderneming), dan heb ik zelf wel eens aangegeven dat het ging om "Business Profits" (article 7). Als het goed is zijn die inkomsten volgens dit verdrag namelijk alleen belast in het land ("state") waar je bent gevestigd. Dat is dus Nederland. En op basis daarvan zou je dan dus een vrijstelling moeten krijgen voor de Amerikaanse bronbelasting ("withholding tax").

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Heeft iemand een idee onder welk type inkomsten de advertentie inkomsten vallen?

Als je dit bedrijfsmatig doet en je geeft de inkomsten op als RoW (resultaat overige werkzaamheden) of WuO (winst uit onderneming), dan heb ik zelf wel eens aangegeven dat het ging om "Business Profits" (article 7). Als het goed is zijn die inkomsten volgens dit verdrag namelijk alleen belast in het land ("state") waar je bent gevestigd. Dat is dus Nederland. En op basis daarvan zou je dan dus een vrijstelling moeten krijgen voor de Amerikaanse voorheffing ("withholding tax").

 

Maar is een algemene vrijstelling die voor elke Nederlandse ondernemer geldt, wel een bijzondere omstandigheid die je bij vraag 10 zou moeten melden?

 

 

De instructies suggereren dat invullen alleen nodig is als er bijzondere voorwaarden zijn om voor de vrijstelling in aanmerking te komen, of afwijkende vrijstellingspercentages van toepassing zijn:

 

Line 10. Line 10 must be used only if you are claiming

treaty benefits that require that you meet conditions not

covered by the representations you make on line 9 and

Part III. For example, persons claiming treaty benefits on

royalties must complete this line if the treaty contains

different withholding rates for different types of royalties.

However, this line should always be completed by foreign

students and researchers claiming treaty benefits. See

Scholarship and fellowship grants, later, for more

information.

This line is generally not applicable to treaty benefits

under an interest or dividends (other than dividends

subject to a preferential rate based on ownership) article

of a treaty.

 

Link naar reactie
  • 0

Maar is een algemene vrijstelling die voor elke Nederlandse ondernemer geldt, wel een bijzondere omstandigheid die je bij vraag 10 zou moeten melden?

Nee, volgens mij moet je bij regel 10 helemaal niets invullen - en dus leeg laten, zoals je al eerder suggereerde. Ik heb het US-NL-verdrag altijd zo geïnterpreteerd dat er eigenlijk maar twee smaakjes zijn. Of je vult geen formulier in (en dan houden ze 30% in die je niet in NL mag verrekenen) óf je vult het formulier in - maar zonder regel 10 (en dan houden ze niets in de VS in en geef je de winst op in NL).

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 1

Nee, volgens mij moet je bij regel 10 helemaal niets invullen - en dus leeg laten, zoals je al eerder suggereerde.

 

Bedankt voor de verduidelijking.

(Je opmerking "dan heb ik zelf wel eens aangegeven dat het ging om "Business Profits" (article 7)." zou anders verkeerd geinterpreteerd kunnen worden alsof je dat wel bij regel 10 invulde)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.