Ik loop met een aantal vragen over lenen aan een BV:
Situatie: Mijn man en ik zijn aandeelhouders van onze BV waarvan mijn man 49% aandelen bezit. Vanuit privé wil mijn man een x bedrag uitlenen aan de werkmaatschappij. Onze holding is 100% aandeelhouder van de werkmaatschappij.
Kan iemand mij helpen met de volgende vragen:
1 ) Wat is de minimale/maximale hoogte die wij aan rente mogen rekenen?
2 ) Als de lening wordt afgelost moet er dan belasting worden betaald?
3 ) Wat is de meest voordelige constructie:
- Privé rechstreeks lenen aan de werkmaatschappij of
- de constructie privelening aan holding en dan holding lening aan werkmaatschappij. (beide constructies zullen vastgelegd worden in een leenoverkomst).
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
sarah69
sarah69
Hallo allemaal,
Ik loop met een aantal vragen over lenen aan een BV:
Situatie: Mijn man en ik zijn aandeelhouders van onze BV waarvan mijn man 49% aandelen bezit. Vanuit privé wil mijn man een x bedrag uitlenen aan de werkmaatschappij. Onze holding is 100% aandeelhouder van de werkmaatschappij.
Kan iemand mij helpen met de volgende vragen:
1 ) Wat is de minimale/maximale hoogte die wij aan rente mogen rekenen?
2 ) Als de lening wordt afgelost moet er dan belasting worden betaald?
3 ) Wat is de meest voordelige constructie:
- Privé rechstreeks lenen aan de werkmaatschappij of
- de constructie privelening aan holding en dan holding lening aan werkmaatschappij. (beide constructies zullen vastgelegd worden in een leenoverkomst).
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53226-priv%C3%A9-lening-aan-holding-of-werkmaatschappij/Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag