• 0

Technopartner label

Afgelopen week ben ik erachter gekomen dat er voor Technostarters een Technoparnter label bestaat.

De overheid staat borg voor 80% bij een crediet aanvraag van een Technostarter, en wil zo het investeren in Technostarters bevorderen.

 

Nu vraag ik mij af of het niet een idee is om je als Technostarter ook als zodanig in je externe communicatie te profileren.

Andere bedrijven zouden deze Technostarters tegemoet kunnen komen door ze te behandelen als grote A klant.

Ik denk bijvoorbeeld aan kortingen op producten of diensten die deze Technostarters afnemen.

Een bank die bijvoorbeeld een gratis bedrijfsrekening levert, een accountant die gratis of voor gereduceerd tarief diensten verleend, een groothandel waar deze Technostarter extra kortingen krijgt.

Als beloning mogen deze bedrijven naar buiten communiceren dat zij deze Technostarters helpen.

 

Gemiddeld gaat het maar om 160 Technostarters per jaar dus geen enkele organisatie kan hier arm van worden, terwijl het de Technostarter net weer even een extra push kan geven.

 

Wat vinden jullie hiervan ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Andere bedrijven zouden

 

Waarom?

 

Omdat het , denk ik, nodig is elk steuntje in de rug wat deze starters kunnen krijgen mooi meegenomen is.

Het gaat maar om een klein aantal Technostarters, dus geen van de grote bedrijven zal failliet gaan aan deze duwtjes in de rug.

Vernieuwing is belangrijk, Rover heeft dat op negatieve manier maar weer eens aangetoond.

 

Net als in de natuur, heeft een economie ook een eco-systeem.

We hebben elkaar allemaal nodig, van consument tot multinational.

Als je er een schakel tussen uithaalt, zal de economie langzaam verzuren.

Vernieuwing is één van de schakels die in onze economie zware schade oploopt.

Dus het is in ieders belang, en dus ook van de grote bedrijven, om deze starters te helpen en zo het ecosysteem een beetje heel te houden.

Zonder deze starters komen uiteindelijk ook de grote bedrijven in moeilijkheden, die hebben namelijk geen kleine succesvolle bedrijven meer om over te nemen om hun eigen groei door te kunnen zetten.

 

Daarom dus.

Link naar reactie
  • 0

Maar nu redeneer ja vanuit een ideale wereld, zo werkt het in het echt niet. Grote bedrijven zullen echt niet zomaar bedrijfjes met een opgeplakt label gaan ondersteunen zonder (direct aantoonbaar) eigenbelang, uit liefdadigheid of iets dergelijks.

 

Op dit moment zijn die bedrijven ook betrokken bij een waslijst aan ondernemingsplan wedstrijden.

Als ik op de één of andere manier een paar grote jongens kan overtuigen dan is het toch goed ?

Zaken als een beetje korting op een zakelijke rekening, of inkoop kortingen die grote bedrijven krijgen,dat noem ik geen steun, en dat zou trouwens ook niet goed zijn.

Het Technopartner label zou dan van pas komen, omdat daar al een selectie plaatsvind, hoeft er niet een ander systeem opgezet worden.(KISS).

 

Ik weet zeker dat het andere bedrijven enthousiast zou maken om iets met dergelijke Technostarters te doen.

 

Vergeet ook niet dat niet elke Technostarter voldoende heeft aan een internet verbinding een een pc. Dat soort spul is maar bijzaak.

Al zou het op software vlak best "leuk" zijn als je voor een speciaal prijsje een licentie op een cad pakket kunt krijgen.

 

En natuurlijk praat ik een beetje in mijn eigen straatje, verschil met andere starters is wel dat Technostarters met iets nieuws begin en dus niet terug kan vallen op marktcijfers om iets over de toekomst te kunnen zeggen.

Laat staan dat ze het eerste jaar iets aan inkomsten hebben, en dat is niet hetzelfde als winst.

 

Als Technostarters door goedkoper inkopen en wat bruikleen spullen er weer enkele maanden bij kunnen sprokkelen, kan dat het verschil betekenen tussen succes of ondergang.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.