• 0

waar invoerbelasting betalen

Hallo,

 

Mijn naam is Erik, ben 23 jaar, nieuw op dit forum.

 

Heb al even gezocht maar kon het niet vinden.

 

Ik ben woonachtig in Italie. Heb hier een bedrijf en wil een webwinkel starten gericht op Nederland.

 

Producten wil ik inkopen in China en moet hier uiteraard invoerbelasting over betalen. Nu wil ik het echter zo doen. Ik wil mijn producten uit China direct naar mijn fulfilment partij in Nederland sturen die de verzending doet naar klanten in Nederland.

 

Nou vraag ik me af. In welk land moet ik invoerbelasting betalen? In italie of in Nederland? Er is vrij verkeer van goederen binnen de EU, maar de spullen worden dus direct geleverd in Nederland.

 

Hopelijk kan iemand mij helpen.

 

Groetjes,

 

Erik

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nou vraag ik me af. In welk land moet ik invoerbelasting betalen? In italie of in Nederland? Er is vrij verkeer van goederen binnen de EU, maar de spullen worden dus direct geleverd in Nederland.

Het land is in feite niet zo relevant voor de hoogte van de aanslag invoerrechten. Voor de hoogte van de eventuele invoerrechten zal het niet uitmaken, want die zijn overal gelijk, ongeacht waar de goederen de EU voor het eerst binnenkomen.

 

Als je het direct naar Nederland stuurt, dan kan ik me zo voorstellen dat de Nederlandse Douane er (Nederlandse) btw, invoerrechten en inklaringskosten over berekent - en daar een acceptgiro voor bijvoegt. Het zal de Nederlandse Douane niet zo veel uitmaken wie die aanslag betaalt. De E-fulfilmentpartij zal die rekening dus waarschijnlijk in eerste instantie ontvangen (samen met de ingeklaarde goederen), maar die zullen er geen moeite mee hebben om die vervolgens naar jou in Italië door te sturen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Graag wil ik een paar kleine nuances geven op het eerdere bericht.

 

De hoogte van invoerrechten zijn gelijk. De invoerrechten worden echter betaald in het land waar de aangifte wordt gedaan(in dit geval Nederland). Ook moet je in dat betreffende land de BTW afdragen. Deze kan eventueel worden verlegd naar je BTW aangifte(in Nederland).

 

De douane stuurt nooit een een acceptgiro en belast ook geen inklaringskosten. Dit gebeurd alleen door een commerciële markt partij(douane expediteur, koerier) worden gedaan. Deze partijen beschikken dan over een vergunning om namens andere dan douane aangifte te mogen doen.

 

Dus ja je kan direct in Nederland invoeren. Wel zit je nog met de factor BTW. Hiervoor zijn een aantal mogelijkheden voor. Dit hangt mede af of je wel of niet in aanmerking wil komen voor BTW verlegging? Als cashflow geen issue is moet je vrij makkelijk een NL BTW nummer kunnen aanvragen op basis van je Italiaanse BTW/EORI nummer. Uiteraard ga je dan naast in Italie ook in Nederland BTW aangifte doen.

 

Laat je verder heel goed over dit onderwerp voorlichten. In Italie een bedrijf hebben maar in Nederland invoeren en vanuit Nederland ook de fullfilment doen is iets wat je op BTW vlak goed moet inrichten!

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.