• 0

samenwerking op internationaal gebied

Beste,

Samen met twee Fransmannen ben ik een digital agency begonnen en zitten we met het volgende probleem. Een van de Fransmannen en ikzelf wonen in Nederland, maar de derde persoon niet. We willen een bv opzetten, maar daarvoor schijnen we alle drie woonachtig te moeten zijn in nl. Nu hoorde ik dat het als nog mogelijk is wanneer de derde persoon een postadres heeft in nl? klopt dit en heeft iemand een idee wat wij dan moeten regelen en waar? Alvast heel erg bedankt voor de moeite.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dag Plaza

 

Dat een aandeelhouder van een NL BV in Nederland moet wonen is gelukkig onzin. Ik ben bezig met een dossier met 11 aandeelhouders verdeeld over drie landen. Prima mogelijk.

 

Enige hapering is de oprichting van de BV omdat de notaris hier een legalisatie nodig heeft van de buitenlandse aandeelhouders qua ID en de volmacht zodat de NL notaris kan oprichten. Daartoe moeten de buitenlandse aandeelhouders zich wenden tot een lokale notaris die de legalisatie regelt en een zogenaamde apostille.

 

Je 'friendly neighborhood' notaris moet je hier alles over kunnen vertellen.

 

Denk verder goed na over zaken als vertaling van de akte en een aandeelhoudersovereenkomst.

 

Succes

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 282 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.