Ik werk voor een vereniging (geen btw-belaste prestaties) welke volgend jaar een congres wil organiseren. Hier komen leden en standhouders. De standhouders gaan een factuur krijgen, dit moet met btw.
We gaan ook kosten maken voor het congres, bijvoorbeeld de locatie en de catering. Uiteraard zijn die inkoopfacturen met btw. ik snap (kan begrijpen) dat je de voorbelasting niet in zijn geheel kan meenemen in de aangifte. Stel er komen 1000 mensen (bestaande uit: 900 leden en 100 standhouders), moet ik dan (mag ik dan) 10% van de voorbelasting meenemen in de BTW-aangifte?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
markiez
markiez
Ik werk voor een vereniging (geen btw-belaste prestaties) welke volgend jaar een congres wil organiseren. Hier komen leden en standhouders. De standhouders gaan een factuur krijgen, dit moet met btw.
We gaan ook kosten maken voor het congres, bijvoorbeeld de locatie en de catering. Uiteraard zijn die inkoopfacturen met btw. ik snap (kan begrijpen) dat je de voorbelasting niet in zijn geheel kan meenemen in de aangifte. Stel er komen 1000 mensen (bestaande uit: 900 leden en 100 standhouders), moet ik dan (mag ik dan) 10% van de voorbelasting meenemen in de BTW-aangifte?
Denk ik te moeilijk, of juist e makkelijk?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53573-gedeeltelijke-aftrek-voorbelasting-congres-vereniging/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag