Ik heb een vraag over hoe ik de BTW moet registreren in mijn administratie in de volgende situatie:
- Ik verkoop digitale patronen (PDFjes) via een online marketplace als Etsy (gevestigd in Ierland). Zij dragen de BTW af bij elke verkoop. Wanneer een klant betaalt via Paypal ontvang ik de BTW eerst en betaal ik deze later via de maandelijkse rekening van Etsy weer terug aan Etsy.
Dus:
verkoop van 4,00
klant betaalt mij via paypal 4,84
einde maand betaal ik de 0,84 BTW terug aan Etsy + kosten voor het gebruik van Etsy
Als ik alleen de 4 euro inkomsten en btw 0 verwerk in mijn administratie lijkt het mij niet kloppen, ook ivm de kor.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
markzee
markzee
Hoi allemaal,
Ik heb een vraag over hoe ik de BTW moet registreren in mijn administratie in de volgende situatie:
- Ik verkoop digitale patronen (PDFjes) via een online marketplace als Etsy (gevestigd in Ierland). Zij dragen de BTW af bij elke verkoop. Wanneer een klant betaalt via Paypal ontvang ik de BTW eerst en betaal ik deze later via de maandelijkse rekening van Etsy weer terug aan Etsy.
Dus:
verkoop van 4,00
klant betaalt mij via paypal 4,84
einde maand betaal ik de 0,84 BTW terug aan Etsy + kosten voor het gebruik van Etsy
Als ik alleen de 4 euro inkomsten en btw 0 verwerk in mijn administratie lijkt het mij niet kloppen, ook ivm de kor.
Alvast bedankt voor jullie hulp :)
Groeten,
Sabrina
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53846-administratie-btw-online-verkoop/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
27 antwoorden op deze vraag