Ga naar inhoud

Onderzoek normalisatiebehoefte online advertenties

Geplaatst:

nonex.nl

Op www.marketingonline.nl:

zou een NEN hiervoor nuttig zijn? Heeft dit veel invloed op het werk van online-marketeers, of is dit voor de marketeers zelf een otnwikkeling in de marge?

 

 

Onderzoek normalisatiebehoefte online advertenties

 

NEN, het centrum van normalisatie, gaat een onderzoek doen naar een norm voor meetmethoden voor online advertenties. Het centrum noemt betrouwbaarheid van adverteren op internet ‘van cruciaal belang’.

NEN vindt dat duidelijk moet worden welke aspecten de norm voor meetmethoden voor on line advertenties moet omvatten. Verder wil het centrum in kaart brengen of de scope nationaal of internationaal moet zijn en ‘wat het draagvlak in Nederland is om een dergelijke norm te ontwikkelen’.

Het Nederlands belang in Europa (CEN) en de wereld (ISO) wordt door NEN behartigd. Het is mogelijk om via NEN invloed uit te oefenen op ISO-normen of Europese normen

Featured Replies

Geplaatst:

TwaBla

Niet alleen op internet, ook op radio, televisie, in print en buitenmedia is die 'betrouwbaarheid' van belang. Normen voor meetmethoden zijn dan ook al generaties lang een twistpunt tussen adverteerders en media. De aanlevering kun je makkelijk normaliseren, maar de effectmeting...

 

Zie ook de NOM:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.