Ik heb een klant die al had aangegeven een factuur niet te willen betalen. De factuur gaat echter om gemaakte kosten welke de klant volgens onze algemene voorwaarden gewoon moet betalen. Ondanks dat het maar om een relatief laag bedrag gaat, kan ik het niet achterwege laten voor klanten die hard genoeg schreeuwen, in dat geval betaald binnenkort niemand meer voor deze kosten en loopt het in de duizenden euro's per jaar.
Het gaat dus om 24 euro en de klant gaf al bij het versturen van de factuur aan dat hij niet wou betalen. De betaaltermijn van 30 dagen is verlopen en ik heb vandaag een herinnering gestuurd. Zijn reactie is "ik kan dit bedrag niet betalen en wil in 12 termijnen betalen, stuur me aub de eerste acceptgiro". Aangezien deze klant een order heeft gedaan (en betaald) die 30x hoger lag dan deze factuur heb ik sowieso mijn twijfels of hij dit niet kan betalen. En 12 termijnen van 2 euro, dit lijkt mij een spelletje...?
In hoeverre moet je meegaan als een klant (consument) een betalingsregeling wil treffen. Wij hebben vaker naar redelijkheid betalingsregelingen getroffen. Maar deze lijkt wel erg sterk op een spelletje waar ik eigenlijk niet zo veel zin in heb.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Chris_H
Chris_H
Ik heb een klant die al had aangegeven een factuur niet te willen betalen. De factuur gaat echter om gemaakte kosten welke de klant volgens onze algemene voorwaarden gewoon moet betalen. Ondanks dat het maar om een relatief laag bedrag gaat, kan ik het niet achterwege laten voor klanten die hard genoeg schreeuwen, in dat geval betaald binnenkort niemand meer voor deze kosten en loopt het in de duizenden euro's per jaar.
Het gaat dus om 24 euro en de klant gaf al bij het versturen van de factuur aan dat hij niet wou betalen. De betaaltermijn van 30 dagen is verlopen en ik heb vandaag een herinnering gestuurd. Zijn reactie is "ik kan dit bedrag niet betalen en wil in 12 termijnen betalen, stuur me aub de eerste acceptgiro". Aangezien deze klant een order heeft gedaan (en betaald) die 30x hoger lag dan deze factuur heb ik sowieso mijn twijfels of hij dit niet kan betalen. En 12 termijnen van 2 euro, dit lijkt mij een spelletje...?
In hoeverre moet je meegaan als een klant (consument) een betalingsregeling wil treffen. Wij hebben vaker naar redelijkheid betalingsregelingen getroffen. Maar deze lijkt wel erg sterk op een spelletje waar ik eigenlijk niet zo veel zin in heb.
Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53876-betalingsregeling-verplicht-consumentenrecht/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag