Jump to content

Chris_H

Super Senior
  • Content Count

    107
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

Company info

  • Location
    Leiden
  1. We hebben hier een kleine discussie over de wettelijke geldigheid van een huurovereenkomst die nu op papier staat, maar in de toekomst vervangen moet worden door een app. Dit gebeurt al bij veel verhuurders, nou mag dat nooit een argument zijn om te zeggen dat het dus mag. Er zijn een paar mensen overtuigd dat het op papier MOET. Volgens mij is dat niet zo. Wat is hier het geval? Kan ik als autoverhuurder papierloos gaan werken door de huurovereenkomsten te vervangen door een app waarin dezelfde stappen worden doorlopen, maar digitaal wordt ondertekend op een telefoon/iPad.
  2. Ik zit in de situatie waarin ik een leaseauto ga vervangen door een nieuwe leaseauto. Ik betaal een aanbetaling en financier de BTW van de nieuwe auto voor, vervolgens komt de oude auto beschikbaar als de nieuwe operationeel wordt. Ik verkoop die auto en betaal de financiering van de aanbetaling en BTW terug. Wat is hier een handige financieringsvorm voor? Het gaat bij ons om auto's in het hogere segment, dus bedragen van € 20-40.000 per keer. Dat drukt wel op het werkkapitaal, dus een super kortlopende lening (2-6 weken) zou een goede oplossing kunnen zijn. Zijn er tips voor deze si
  3. Het probleem is niet het tarief: het probleem is dat grote (internationale) autoverhuurders voor deze klasse auto's véél strengere leeftijdseisen en nog stapels andere eisen stellen dan vraagsteller (oa meerdere creditcards, belachelijke hoge borg etc). Ze zijn dus geen alternatief. En hoeveel "grote internationale autoverhuurders" kennen jullie in Nederland die een (vergelijkbare) Tesla verhuren? Ik ken de markt inmiddels redelijk goed. Ik heb directe lijntjes met de meeste grote verhuurders omdat ze juist bij ons inhuren... Soms lijken dingen anders dan ze zijn...
  4. Beiden. Maar gelet op deze specifieke markt heeft vraagsteller binnen een termijn van 30 dagen echt geen alternatief. In de praktijk zal de klant dus op zoek moeten gaan naar iets anders. En ik zou je dan - als ik de verhuurder was - veel succes daarmee wensen. De concullega's in de zelfde Niche hebben te maken met de zelfde voorwaarden van het zelfde afnemende aantal verzekeraars. Je enige alternatief zijn de grote internationale verhuurders: die hebben meer consumerpower en dragen hun cascorisico's sowieso zelf. Maar je komt er al snel achter dat grote internationale verhuurb
  5. Tot nu toe nog geen verzekeraar gevonden. Verzekeraars hebben rare argumenten bij elektrische auto's om de prijs hoger te maken. Bij de Fiat 500e weten velen ook niet wat ze ermee moeten omdat het een Amerikaanse auto is. Outside the box denken zit er vaak niet bij. Let op: wij hebben te maken met een zeer klein aantal verzekeraars omdat het om verhuur gaat! Want ik zie de opmerking weer voorbij komen dat het niet zo moeilijk kan zijn om die auto te verzekeren... Ik denk dat ik nog enkele jaren verwijderd ben van betere voorwaarden vanwege mijn verleden. BMW biedt bijvoorbeeld ee
  6. De huidige (want er is dekking, en de adviseur is daar kennelijk al druk mee geweest). Ik zie daar ook niet veel ruimte tot verdere verbetering: Chris is zo te zien aan zijn site nog niet groot genoeg om bepaalde risico's alternatief te financiereren (casco stop loss) of zelf te dragen en dat betekent ook dat er nog niet voldoende volume is om - bijvoorbeeld - bij buitenlandse risicodragers te gaan buurten (o.a. de Duitse markt is zachter, maar die willen de WAM-risico's op Nederlandse kentekens niet dragen) Dit is eng... hoe ken jij mijn situatie zo goed ;) Maar dit klopt dus
  7. Of juist wel ;) Exact ;) Exact. Wij kiezen er ook bewust voor om niet de goedkoopste te zijn, onze auto's (van Hyundai Ioniq tot Tesla Model X) zijn allemaal full option uitgerust, waardoor je vanzelf in een hoger segment terecht komt. Wil je een huurauto aftrappen, dan ga je gewoon voor de goedkoopste optie en kom je niet bij ons terecht. Komt het nooit voor? Tuurlijk niet, er zitten altijd uitzonderingen bij. Maar ik ben oprecht verbaasd over hoe weinig het voorkomt. Misschien doen we dan toch iets goed met onze "selectie" :) Hier kan ik alleen maar op antw
  8. Juist wel... Ik ben oprecht verbaasd (heb hiervoor 2,5 jaar voor een sportautoverhuurder gewerkt) hoe netjes onze klanten met onze auto's omgaan. Ondanks de hoge vermogens van die Tesla's. Ze hebben weinig slijtage door ruw gedrag van onze klanten. Onze banden gaan 2,5x langer mee dan begroot was... Dus nee, daar ligt het probleem niet.
  9. Ik doorloop zojuist een groot deel van het bestelproces voor een Tesla en stel nu dat ik met Norbert en iemand onder de vijfentwintig een beetje wil gaan 'joy riden' of beter gezegd 'fun cruisen' met wisselende bestuurders, dan lees ik vooralsnog alleen dat je (als aanvrager) een minimumleeftijd van 25 jaar moet hebben... ...ik huurde vroeger als (jonge) student gewoon een auto om mee naar het buitenland te reizen met vier man onder de genoemde leeftijdsgrens. Dat was geen probleem dus dat is nu mijn verwachting als hoofdhuurder eerlijk gezegd ook. Dat was natuurlijk geen Ferrari of Tesla
  10. Er zijn genoeg verhuurders die wel auto's verhuren aan mensen onder de 25 (en boven de 70) maar daar een meerprijs voor rekenen. Maar dat betreft meestal geen supercars oid maar gewoon een auto voor de vakantie of iets dergelijks. Ik zou het ook zo willen, maar de verzekering gaat hier niet in mee.
  11. Dit is de info die bij mij ook bekend is. Lijkt mij ook logisch. Ik schrok er dus ook van om eerder te horen dat men beweerde dat klanten dit kunnen eisen... lijkt me in niemands belang, ook van de klant niet...
  12. Niet? Zou een mooie boel worden, na het sluiten van de ovk nieuwe voorwaarden stellen. Dat kan een klant dus wel. Kan je niet een afspraak maken met een collega verhuurder voor de zeldzame keer dat dit voorkomt? Ik zou er persoonlijk wel kriebels van krijgen als verhuurder niet kan garanderen dat ik de gehuurde auto mee krijg of dat probeert uit te sluiten in de voorwaarden. Dat is ook gelijk de reden dat de Bovag hier niet aan doet. De consequentie is namelijk dat jou klant geen enkele zekerheid meer heeft. Zou voor mij reden zijn om even verder te kijken.
  13. Ze zijn er niet ongevoelig voor, maar ze berekenen het extra risico wel door. Risk based pricing is per definitie discriminatoir. Als verzekeraars op grond van wetgeving, maatschappelijke wenselijkheid of commerciële overwegingen minder gedetailleerde dooreenpremies rekenen, zit daar weer een opslag in voor het extra anti- of scheve selectierisico dat verzekeraar daarin loopt. Voorbeeld: betaalt een vrouw 80, en een man 120, dan zullen de sexeneutrale tarieven eerder op 110 dan op 100 uitkomen. Wat ik ook begrijpelijk vind... ik heb er ook niets op tegen dat ze een lee
  14. In de oude AV kan staan dat nieuwe AV automatisch van toepassing worden. De huurder is daar dan automatisch aan gebonden. Consumenten kunnen bij nieuwe AV de overeenkomst ontbinden. Goede info! Verzekeraars hebben jarenlang vrouwen minder premie laten betalen dan mannen, omdat vrouwen betere chauffeurs zijn (lees: minder schade veroorzaken). Sinds 2012 mag dat niet meer van de EU, omdat dat discriminatie op geslacht zou zijn. Vrouwen schijnen nog steeds wel minder premie te betalen, maar dat is omdat ze gemiddeld andere risico's afdekken dan mannen en minder dure ob
  15. Dat "tijdig" is natuurlijk een lastige, want als de verzekeraar dat vandaag doorgeeft en de huur start morgen of overmorgen, dan kun je dat nauwelijks "tijdig" noemen. Ik kan me overigens voorstellen dat nieuwe voorwaarden niet uit de lucht komen vallen, maar ruim van tevoren worden aangekondigd. Normaal zoeken wij samen met onze agent(en) vanaf medio augustus/september altijd al naar de verzekering voor het jaar erna. Hier moet elk jaar weer opnieuw over onderhandeld worden. Dus nee, dit komt niet onverwacht. Echter waren we dit jaar overeengekomen dat we oude klanten voor trouwauto'
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept