• 0

STIR maakt onderzoeksresultaten bekend

Uitgegeven: 20 april 2005 16:01

 

AMSTERDAM - STIR , de Stichting Internet Reclame, heeft de eerste onderzoeksresultaten bekend gemaakt van het eerste Internet Bereiksonderzoek in samenwerking met Intomart Gfk en Nedstat. In dit onderzoek wordt een nieuwe methode gebruikt om het internetgebruik en surfgedrag van Nederlanders te meten.

 

Met deze nieuwe technologie claimt de STIR dat het bereiksonderzoek het eerste onderzoek is in de markt dat niet alleen het bereik thuis in kaart brengt, maar ook op de werkplek. Volgens de site van de STIR meten de andere methoden bijvoorbeeld 'alleen het surfgedrag naar thuis-pc's' of men 'meet alleen binnen één website of domein waardoor men geen vergelijking kan maken met vergelijkbare sites'.

 

 

Het STIR-onderzoek bestaat uit drie onderdelen, waaronder Establishment Survey (populatiecijfers internet), Webmeter (meet het bezoek aan STIR-websites vanaf elke locatie) en Marktmonitor (meet het bezoek aan alle websites vanaf thuis PC's). De STIR maakt gebruik van een panel van 4.000 mensen.

 

Resultaten

 

Uit de eerste Internet Bereiksonderzoek blijkt dat in maart de bij STIR aangesloten websites gezamenlijk ruim 84 procent van de Nederlandse internetpopulatie van 13 jaar en ouder bereiken. Het bereiksaandeel van de websites ligt op 92 procent.

 

In totaal realiseren de aangesloten sites bijna 1,9 miljard pageviews per maand. De aangesloten sites bereiken gezamenlijk 77 procent van de internetters thuis en ruim 25 procent op hun werkplek. De werkplek is goed voor 24 procent van het totaal aantal pageviews. Voor de werkende populatie is dit 31 procent.

 

Enkele onderzoeksresultaten:

 

Top 10 sites (pageviews)

 

1. Hotmail (197.665.000)

2. Messenger (183.675.000)

3. NU.nl (177.208.000)

4. Startpagina (141.791.000)

5. Funda (121.259.000)

6. De Telefoongids (63.044.000)

7. Tiscali (54.777.000)

8. De Telegraaf (51.123.000)

9. Wanadoo (46.221.000)

10. RTL Nederland (44.020.000)

 

Top 10 sites (bereik)

 

1. Startpagina (55,7 procent)

2. Messenger (38,4 procent)

3. Hotmail (31,9 procent)

4. De Telefoongids (30,4 procent)

5. MSN (22,0 procent)

6. NU.nl (21,3 procent)

7. Lycos (19,9 procent)

8. Ilse (18,3 procent)

9. RTL Nederland (17,7 procent)

10. Web-log (16,5 procent)

 


 

dat zijn pas veel hits. ;D nu HL nog.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ik vind het verrassend om te zien dat Funda nog steeds zo hoog staat. Geen idee hoe ernstig gierig/lustig de gemiddelde Nederlander is naar een nieuw huis, maar op een gegeven moment moet dat zoeken toch wel klaar zijn.

 

Voeg daarbij dat gemiddeld er om de 7 jaar verhuisd werd en dan lijkt het er op dat we een soort van gigantische huis-fever hebben, of dat de HH makelaars zelf lekker veel hits aan zichzelf bezorgen.

 

P.S. : als 80% van de makelaars in NL bij 1 organisatie zijn aangesloten, is dat dan geen monopolie ? www.nmanet.nl...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    5 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.