• 0

Klanten werven voor webshop jongenskleding

Hallo medeleden,

 

Graag jullie advies over manieren om kinderkleding op onze webshop onder de aandacht te brengen.

 

We zijn een webshop begonnen speciaal gericht op jongenskleding. We hebben hiervoor marktonderzoek gedaan binnen onze eigen kring en daarbuiten en merkten dat er naar specifiek kleurrijke en vrolijke kleding voor jongens zeker behoefte bestaat! We zijn dan ook erg enthousiast.

 

So far so good, de website is ingericht en we hebben reclame gemaakt op Facebook, binnenkort op Marktplaats en Bol.com . Ook benaderen we onze eigen vriendenkring, en gaan we flyers en dergelijke bestellen en bekijken op welke plekken we mensen kunnen benaderen.

 

We merken wel dat er wel wat effort nodig is om de detailmarkt te benaderen, en genoeg bezoekers te trekken.

 

Welke ervaringen en advies kunnen jullie geven vanuit jullie ervaringen, welke kanalen moeten we zeker benaderen, en op welke manier?

En hebben jullie verder nog tips?

 

Groetjes, en alvast bedankt! Gwen

 

 

[Mod edit: links in topic verwijderd, staan al in signature]

Zoonlief - Kleding voor jongens

www.zoonlief.nl

www.mijnwebwinkel.nl/winkel/zl/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Gwen,

 

Klanten trekken via internet is moeilijk, vaak komt er weinig conversie uit bijvoorbeeld adwords, facebook advertising e.d. in mijn optiek is dit super voor branding of als je iets verkoopt wat niemand anders verkoopt. Dit is bij kleding uiteraard niet het geval, een ander probleem waar je ook mee te kampen hebt is het segment waar je in zit er zijn 1001 webshops met kleding. Mag ik ook vragen waarom je alleen jongens doet? Als je toch al een webshop hebt waarom dan ook niet meisjes?

 

Wat me ook opvalt is dat je gebruik maakt van een gratis variant van mijn webwinkel, ik zou serieus overwegen om er voor te betalen komt namelijk beetje amateuristisch over met die mijn webwinkel reclames overal.

 

Wat ik wel verstandig vindt is om via bol.com te verkopen, hier zit veel traffic en heb je zeker kans op verkoop. Marktplaats ben ik zelf niet kapot van, ik kom alleen op marktplaats als ik iets 2de hands zoek niet iets nieuws.

 

Hoop dat je er wat mee kunt!

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
  • 0

Leuk initiatief!

 

Je moet echt zorgen dat de basis goed is voordat je heel veel moeite gaat stoppen in het genereren van verkeer. Anders is het echt weggegooid geld.

 

Mijn tips/opmerkingen:

-stap over op andere webshopsoftware. Je hebt nu een gratis webwinkel, dat komt erg amateuristisch over

-Een levertijd van 2 werkdagen is niet meer van deze tijd. Zeker niet bij kleding.

-breid je assortiment eerst wat uit. Met slechts 12 producten schiet het niet echt op.

-Bied meer betaalwijzen aan, nu kan ik alleen via ideal betalen.

Etc

 

Pas als je site is waar hij moet zijn kun je gaan denken aan klanten werven.

 

Wij verkopen trouwens regelmatig nieuwe producten via martkplaats, zeker voor jou in het begin is het een mooi medium. Al ben je met kleding wel aanbieder nummer 5738582...

 

Bedenk eens goed wat jou nou uniek maakt en draag dat uit. Het feit dat je alleen jongenskleding verkoopt vind ik eerder een minpunt dan een pluspunt. Tenzij ik zeker weet dat ik slaag bij jou omdat je álle jongenskleding hebt die ik zoek.

 

Waarom ben je eigenlijk een webshop gestart? Hou je rekening met het hoge percentage retouren? (En de kosten die die met zich meebrengen) ben je je bewust van de gigantische concurrentie die je online hebt?

Heb je overwogen een winkel te openen(aangezien er lokaal blijkbaar vraag is) en zo ja, waarom heb je dat niet gedaan?

 

Ik wil je niet uit het veld slaan maar ik denk dat er nog wel wat werk aan de winkel is.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Dank jullie voor de reacties!

 

Alleen kleding voor jongens leveren heeft voor ons twee redenen; 1) omdat er echt weinig gekleurde goede kleding voor jongens te vinden is. 2) Daarnaast heeft focus voor ons als voordeel dat we niet teveel hoeven in te kopen aan het begin (niet echt een voordeel, maar meer noodzaak en aankijken hoe alles werkt). We zijn wel bezig met nieuwe leveranciers voor een groter aanbod.

 

Na jullie tips gaan we op zoek naar opties om direct vanaf onze eigen link te kunnen leveren. En we nemen de andere verbeterpunten mee. Stap voor stap naar een mooie webshop!

Zoonlief - Kleding voor jongens

www.zoonlief.nl

www.mijnwebwinkel.nl/winkel/zl/

Link naar reactie
  • 0

Kijk eens bij FamilyBlend, dat is een performance marketing platform (affiliatenetwerk) dat mikt op jonge gezinnen. Mik verder op ouderbloggers en de bekende moedermedia. Kijk ook eens wat er aan vader-zoon events is, of je daar aansliting bij kan vinden of zelf actief in kan worden.

 

De leeftijd komt wel nauw: 6-12 is iets anders dan 12-16. ;)

 

Nu zie ik dat je kindermaten verkoopt. Dan zijn die vader-zoon events nog niet aan de orde.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.