• 0

Deposito garantie stelling en BV

Ik richt een werkmaatschappij en holding op, ik ben enig bestuurder en aandeelhouder. Ik zullen overtollige liquide middelen in de Holding BV staan.

 

Ik ga nu zakelijke rekeningen openen. Ik vroeg mij het volgende af, als ik bij dezelfde bank 2 rekeningen open (voor de holding BV en werkmaatschappij BV), worden dit wel als aparte bedrijven gezien en val ik dus 2x onder het deposito garantie stelling met elke BV apart?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Misschien even Googlen op depositogarantiestelsel?

 

Ik meen me te herinneren dat er voor bv's sprake moet zijn van een kleine of micro rechtspersoon om onder het DGS te vallen, al kan ik dat niet zo snel terugvinden op de website van DNB.

 

En volgens de website van de DNB:

Een dochtermaatschappij die zelf een rechtspersoon is, heeft zelfstandig recht op een vergoeding uit het Depositogarantiestelsel. De rekening/deposito moet uiteraard wel op naam staan van die dochter.

 

Let er verder op dat de garantiestelling per bankvergunning geldt. Als je binnen één bv twee bankrekeningen hebt bij twee verschillende banken die een bankvergunning delen, dan ben je voor beide rekeningen gezamelijk tot slechts 100.000 euro gedekt (en dus niet tot 2 keer 100.000 euro). Dit is bijvoorbeeld het geval bij Knab/Aegon, ABN/Moneyou, etc.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.