• 0

Beëindigen bedrijf [fiscaal tijdstip direct of eind van het jaar?]

Geachte leden,

 

wegens mijn remigratie naar Griekenland wil ik mijn huidige klussendienstbedrijf opzeggen in Nederland. Dit is het einde van mijn tweede jaar en ik kom in aanmerking voor de zelfstandigen aftrek en startersaftrek. Is het fiscaal beter om aan het eind van het jaar mijn onderneming uit te laten schrijven of kan ik nu zonder fiscale gevolgen mijn onderneming sluiten. Volgens mijn boekhouder is het verstandiger om aan het eind van het jaar te stoppen omdat anders mijn zelfstandige en startersaftrek in het geding komen. Ik twijfel hieraan en heb het idee dat hij zo nog twee maanden door kan verdienen. Graag enig advies

 

Bij voorbaat dank.

 

[verandering: titel]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is het fiscaal beter om aan het eind van het jaar mijn onderneming uit te laten schrijven of kan ik nu zonder fiscale gevolgen mijn onderneming sluiten. Volgens mijn boekhouder is het verstandiger om aan het eind van het jaar te stoppen omdat anders mijn zelfstandige en startersaftrek in het geding komen.

Het ligt er aan of je het urencriterium nu al hebt gehaald.

 

Heb je nu al (aantoonbaar) 1.225 uur besteed aan je onderneming? Dan heb je gewoon recht op zelfstandigenaftrek. Ook als je nu stopt. Als je op dit moment nog geen 1.225 uur in je onderneming hebt gestoken, dán is het misschien handig om nog even door te gaan tot het eind van het jaar.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.