• 0

Btw terugvorderen bij intracommunitaire levering

Hallo Forumleden,

 

Na veel zoeken oo het internet kwam ik hier terecht.

 

Ik heb de volgende vragen. Bij import buiten de eu ga ik hier bij de douane btw afrekenen.

Nu gaan er ook intracommunitaire leveringen plaatsvinden, dus met 0% btw. Kan ik de btw terugvragen die ik heb betaald bij import.

 

Daarnaast worden de goederen opgehaald met een busje, dus geen sprake van vrachtbrief e.d. Hoe kan ik het beste aan mijn administratieve verplichtingen doen...

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij import buiten de eu ga ik hier bij de douane btw afrekenen.

Nu gaan er ook intracommunitaire leveringen plaatsvinden, dus met 0% btw. Kan ik de btw terugvragen die ik heb betaald bij import.

 

Ja.

 

Je kunt wellicht ook verlegging (zie ook) van deze BTW aanvragen, zodat je bij invoer geen BTW hoeft af te rekenen maar het in je BTW-aangifte meeneemt.

 

Daarnaast worden de goederen opgehaald met een busje, dus geen sprake van vrachtbrief e.d. Hoe kan ik het beste aan mijn administratieve verplichtingen doen...

 

Zie.

 

Link naar reactie
  • 0

Ja je mag betaalde BTW bij invoer terugvragen.

 

Aansluitend een ICP doen is uiteraard ook geen probleem. Wel moet je kunnen aantonen dat je de goederen hebt geleverd aan een ondernemer in een andere EU lidstaat. Omdat jullie klant dit komt afhalen kan je het beste een afhaalverklaring opstellen. Daarnaast kan je ook bij het afhalen van de goederen een vrachtbrief opstellen. Deze tekent de chauffeur voor in ontvangst name en jij dat je de goederen hebt overhandigd. Daarnaast moet je uiteraard het BTW nummer van je afnemer controleren en een factuur uitstellen die aan de factuur eisen voldoet

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 319 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.