loading
Ga naar inhoud
Dennis1710
Verberg

Holding opgericht maar geen BTW nummer krijgen....

vraag

Allen, ik heb afgelopen week mijn holding opgericht. Ik ben voor 30% aandeelhouder geworden bij het bedrijf waar ik in diens was. Per 31 december neem ik daar ontslag en ga met mijn holding met een management fee. Na alle zaken geregeld te hebben bij de notaris had ik verwacht een broef te krijgen van de Belastingdienst met een BTW nummer, maar vandaag kreeg ik een broef en daar stond in:

"U wordt niet geregistreerd als ondernemer voor omzetbelasting en u ontvangt geen BTW indentificatienummer omdat er geen sprake is van ondernemerschap voor de omzetbelasting"

Hoe kom ik nu aan een BTW nummer?

bddienst.thumb.png.31ca43c53ce0e170adab54d8221dd5e5.png

Link naar bericht
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
  • Waardeer dit antwoord

Gewoon vragen aan de inspecteur van het kantoor waar je onder valt. Ik had na oprichting helemaal niets (geen nummers of correspondentie) ontvangen en moest er na 3 maanden achter aan gaan hoe het zat.

Misschien is het een inschatting, en dat kan natuurlijk incorrect zijn, of niet meer aansluiten bij werkelijkheid.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

• Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis