• 0

rekening courant aanpassen in stamrecht bv

Mijn werk bv is geliquideerd, mijn stamrecht bv is blijven bestaan.

Mijn rekening courant schuld bij de werk bv is overgenomen door de stamrecht bv

en is hoger dan de toegestane € 17.500- On nu problemen met de fiscus te voorkomen wil ik actie ondernemen om wel te voldoen aan de eis.

Ik heb onvoldoende contante middelen om dat zo bij te leggen dus vraag ik mij af welke opties ik heb.

Lenen bij de bank lukt niet want ik woon in het buitenland, ben 65 en heb reeds voor mijn hypotheek binnen de, voor mij nog moeilijker regels, al max. geleend.Overigens heb ik vermogen zat (rond 800.000.-) in twee huizen en oldtimers. Maar dat telt voor de bank niet.

-Rekening courant gedeelte boven € 17.500.- omzetten naar rentedragende lening?

Het totaal aan lening is dan, met wat al geleend is, vrijwel gelijk aan het nog uit te keren

stamrechtkapitaal.

Ik zou een overeenkomst met de bv aan kunnen gaan dat de stamrechtuitkering, die ik niet nodig

heb om van te leven, uitsluitend aanwend om mijn lening bij de bv af te lossen. Daarmee voorkom

ik dan weer mogelijk dat de fiscus zou kunnen vinden dat de bv niet aan zijn verplichtingen kan

voldoen.

Wie kan mij daar een gefundeerd antwoord op geven? Of een suggestie voor een andere optie.

Alvast bedankt, H

alvast bedankt

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.